20th of February

Igår skrev jag min första tenta här i Prag. Skrev tentan på ambassaden. Smidigt att det går att ordna den vägen - att man faktiskt kan skippa Sverige för ett tag, studera på distans från Sverige och bo i stort sett var helst man vill (så länge man skriver tentan på samma dag + tid [enligt svensk tidszon] som övriga studenter som faktiskt skriver tentan på plats, i Lund).

Igår efter tentan tog jag en välförtjänt kaffepaus på Hard Rock och hälsade på lite vänner :) Känner mig hemma i den miljön, kanske för att det är ett av de första ställen här i Prag jag lärde mig hitta till på egen hand, där jag känner flera som arbetar.. och bara för miljöns skull, precis som den är! Glatt och härligt folk, alla är mer eller mindre one of a kind; skön musik; bra mat osv.

Efter kaffepausen hälsade jag på min pojk på jobbet innan jag handlade mat och åkte hem. Tog det bara lugnt - målade naglarna! Kändes som en lyx jag inte har kunnat unna mig på ett tag i och med tentaplugget. Satt de sista dagarna 8-12 timmar i sträck (bortsett från toa- och matpauser), så jag var rätt mör efter dom dagarna..

Igår kväll åkte vi och mötte upp två vänner för lite öl, mat och hockey - Tjeckien vs USA. Trist att matchen gick som den gick, men det positiva är ju att Sverige är i semifinal!!! :) Hoppas få se Sverige spela i finalen på söndag! Då ska vi även träffa de vänner vi mötte upp igår och laga mat, spela spel (Carcassone!!!) och se på finalen (oavsett vilka som spelar, men vi hoppas ju på Sverige [en av vännerna är svensk]).

Nu ska jag avsluta min hemtenta som jag har till samma delkurs som jag skrev tenta på igår. Ska bli skönt att få den överstökad och få ta helg - på riktigt! Tre dagars ledighet med lite måsten, men mest vila och umgänge!


COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: