5th of October

Bloggar inte alls ofta nu för tiden. Universtitetsstudierna har ju självklart första prioritet.. och utöver det är jag host för utbytesstudenterna. Inte för att det är så värst mycket aktiviteter numera, men jag umgås mycket med dom ändå. Har hittat några riktigt goa vänner på Campus, så jag är där mesta delen av min lediga tid :)

Det händer mycket i mitt liv just nu. Mycket går min väg, jag mår bra och det är mycket nytt. Jag läser första delkursen för termin 3 - Arbetsrätt. Trivs med kursen, och läraren är toppen! Han har även bidragit till en del av vår kurslitteratur (bidragit till som i att ha varit med och skrivit litteraturen). Det är en tung, men intressant kurs. Glad att vår lärare är så pass bra, engagerar, skojar, men samtidigt allvarlig och kunnig. Utan en bra lärare i tyngre kurser skulle nog allt fler faila just för att föreläsningarna måste vara engagerande och intressanta för att mer ska fastna. Basic facts.

Jag har sagt upp min lägenhet och flyttar i januari-februari-skiftet till Prag för att plugga ett halvår på distans. Ska flytta ihop med killen! Ser jag mycket fram emot! :) Jag har bott hemifrån i 4,5 år, så att flytta och bo på egen hand är ingen big deal för mig längre. Har även bott ihop med folk tidigare - bodde en kortare period med ett ex, och har även bott ett halvår ihop med en av systrarna, så att bo med någon har jag också provat.. Däremot har jag inte bott utomlands (!!!!!) Det ska bli spännande! Sen måste jag väl tillägga att även fast jag tidigare bott ihop med en dåvarande kärlek, så kommer det inte kunna mäta sig med hur detta kommer bli. Varje situation, person, är unik. Vi ser båda SÅ mycket fram till att få bo tillsammans! :) :) (När han bodde i Sverige bodde vi ju praktiskt taget ihop ändå - antingen sov vi hos mig eller hos honom.. Men nu ska vi alltså ha något eget ställe, som är gjort för just oss.)

Distansstudier i Prag då tänker kanske ni? Ja, jag har pratat väldigt mycket med min studievägledare som har varit en pärla! Hon har hjälpt mig med svar på mina frågor, men även tänkt på egna saker och tipsat mig om - saker som jag kanske aldrig kommit på att fråga.. Vi har löst det som så att jag söker liknande kurser som mina studiekamrater ska ha till termin 4 och söker dem då på distans, heldistans utan sammankomster. Det gör att min bostadsort blir irrelevant. Det blir internetbaserade studier enbart, vilket gör att jag kan befinna mig i Karlstad, med killen i Prag eller hemma hos mamma/pappa - det spelar ingen roll! Ska bara tänka ut en smart lösning på hur jag bäst beställer och eftersänder böcker jag kommer behöva till den/de kurser jag kommer komma in på... :)
Genom att läsa liknande kurser som studiekamraterna behåller jag även min programplats. Men var jag hamnar om ett år när jag är tillbaka i Sverige - det tar jag då. En plan i taget, annars blir jag alldeles snurrig. De planer vi har nu på att flytta ihop och allt jag måste börja fixa i Sverige tar kål på mig. Jag får så mycket positiv energi av att tänka på det, se fram emot det - men jag har sömnproblem. Jag är hela tiden så uppe i varv i mina tankar kring framtiden som är så ljus just nu, att jag inte kan slappna av nog för att somna... Någon gång varje natt somnar jag dock, men bara för att vakna fyra-fem timmar senare - av mig själv! Jag förstår mig inte på min kropp.. Kanske behöver lyckliga, riktigt uppspelta människor mindre sömn??

Nu ska jag sluka kaffet, gå ut på en låång morgonpromenad (som varje morgon nu för tiden) och sedan plugga hela eftermiddagen :) Ikväll vankas det fest med lite fina människor! Dock är jag nykter. Det har jag varit sen nollningen.. Sommaren spenderade jag ju mestadels i Prag och där drack vi öl lite när vi kände för det, och så nollningen då man dricker mer eller mindre varannan dag i två veckors tid. Så kroppen är trött, och jag vill dessutom tappa några kilon (vilket jag börjat göra i och med sundare mattänk - så som jag vardagligen äter - och långa promenader) så att avstå alkoholen, det kommer man långt med.
 
XX

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: