Tentaveckan är över

Under hela veckan, och förra helgen, har jag pluggat inför en tenta som jag äntligen fick skriva igår. Kursen jag har tentat av är Verksamhetsstyrning 7,5 hp, en bit ur ämnet företagsekonomi. Jag gillar tentaperioder på det viset att man får styra helt över sin tid, sitt upplägg. När man är mitt uppe i en kurs, även fast föreläsningar inte är obligatoriska, kan man inte själv styra och ställa kring sin tid. Vissa föreläsningar blir väldigt viktiga, och jag brukar gå på alla jag kan för att underlätta tentaveckorna - att ha chansen att ifrågasätta och få det förklarat för sig på enkla(re) sätt. Men att få bestämma hur länge man sover, när man ska börja och sluta plugga, det är friheten under tentaveckorna för mig.

Tentan kändes riktigt skön att skriva. Jag var både nervös och exalterad inför skrivningen. Nervositeten var mest för vad som händer om jag inte klarar skrivningen, eftersom omtentamen ligger i början på februari, och då är jag redan iväg till Prag. Men väl sittandes på salstentan avtog nervositeten. Det räckte med att jag såg frågorna och hur tentan var uppbyggd - och jag pustade ut! Puh, det här klarar du, Lovisa!
Nu är det bara att vänta 3 veckor tills vi får resultatet, men jag hade en underbart härlig känsla i magen när jag lämnade in min tenta igår. Håll tummarna!

Gick hem på kvällen till min vän Verona. Hade ''tentafest'' på vårt vis. Hon bjöd på varma mackor, vi drack rödvin och satt och pratade - i åtta timmar! En sån vän jag har hittat i Verona, dom växer INTE på träd!

Jag har precis vaknat faktiskt (13.40-nånting).. Känns helt okej, eftersom jag inte hade några förmiddagsplaner ändå. Jag var hemma runt tre i natt, och jag somnade runt fyra.. så att vakna strax innan två på eftermiddagen gör mig ingenting. Jag behövde väl sova, och sova ut har jag inga problem med att göra - så länge det inte krockar med mina dagsplaner. Hade det varit dags att tentaplugga idag hade jag fått panik av att vakna upp så sent.. Men nu bryr jag mig inte :)
Senare i eftermiddag/kväll kommer en vän hem till mig för att umgås och fira tillsammans att tentan är skriven (för vi skrev samma tenta).

Ska försöka få till en Skype-dejt med min kärlek i Prag idag, för han fyller år! :) Har skickat ett paket till honom, men tydligen har det inte nått fram än.. Känns underligt att det ska ta sådan tid.. Hoppas paketet inte kommit bort! (glömde skriva avsändare)

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: