Rökfri steg 7 av 10

På måndag börjar jag på steg 7 av 10 i min nedtrappning av rökningen. Steg 7 blir 4 cigg/dag. Jag närmar mig målet!

Nu när ciggen blir allt färre funderar jag på att ibland röka en halv, för att det ska kännas som att jag kan röka vid fler tillfällen under dagen.. Jag kommer då få i min mindre nikotin per tillfälle. Nackdelen blir att jag fortsätter att vara van vid fler röktillfällen under dagen.
Jag vet inte hur smart det är, men det är tufft att trappa ner så pass snabbt som jag gör.
Oavsett om jag röker en halv cigg per tillfälle och får 8 tillfällen per dag trots 4 cigg, eller om jag röker 4 cigg/dag och då röker hela så jag får 4 tillfällen - jag kommer nå mitt mål och jag kommer bli rökfri!

Jag gör helt enkelt det som känns bäst för stunden. Att få fler röktillfällen är en kortsiktig lösning - att bli rökfri är långsiktigt.

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: