Rök inte tidigare än dagen innan

Ett tips till den som vill trappa ner på rökningen, förutom mitt nedtrappningsschema och min bedömning av klass 1-3-cigg, är att tänka på när du tar dagens första cigg. Säg att du på måndagen tar dagens första cigg vid 06.30 med morgonkaffet så får du på tisdagen inte röka innan 06.30. Röker du vid 07.00 på tisdagen får du inte röka tidigare än 07.00 på onsdagen osv. Det är också en väg att gå, men man kan gärna kombinera flera olika sätt att trappa ner för att få än mer kontroll på rökandet.

Jag har bedömt mina cigaretter och jag följer mitt egengjorda nedtrappningsschema, men jag har valt att inte lägga till ännu en grej i min nedtrappning - att inte röka tidigare än dagen innan. Jag känner att jag kan nå mitt mål ändå! Men ett tips är alltid välkommet, eller hur? :)

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: