Ny billig favorit

I början av sommaren hade jag problem med min mage och min tarm. Under en vecka åt jag enbart vetediet och barnmatspuré för att lindra problemen, och efter det började jag så smått att äta vanlig mat igen. Jag var väldigt känslig för stark och hårdsmält mat vilket ledde till att jag inte kunde äta som jag var van - jag som varit van vid att äta enligt GI-metoden. När man äter enligt GI-metoden, eller LCHF som är en liknande diet, är det mycket hårdsmält mat som mycket proteiner och mycket grönsaker (där en del är mer hårdsmälta än andra).
Precis som med rökningen är det svårt att bryta en vana och lära om, och eftersom jag trivdes innan med GI har jag nu fått lära om och tänka nytt när det gäller kost för att den ska vara så skonsam som möjligt mot min känsliga mage och tarm.
Med ett stort stöd från min underbara mamma har jag lärt mig hur jag ska tänka skonsam kost samtidigt som jag äter GI-mat.

Ännu en nackdel för mig med GI-kost är att maten är något dyrare än om jag skulle äta mer kolhydrater än jag gör. Jag äter müsli till frukost, men i övrigt blir det bara grönsaker och proteiner, och fett såklart.
Att äta nyttigt, att följa dieter, är snäppet dyrare, och med en studentplånbok kan det bli problem.. Men, jag har en ny billig favorit som är perfekt för studentplånboken, för mig som vill äta GI och så är det riktigt gott: grantinerat blomkålshuvud! Det kan inte bli enklare, eller snabbare, eller billigare!

• Koka blomkålshuvudet i cirka 5 minuter.
• Lägg det sedan i en ugnsform, strö ost över och skjuts in i ugnen tills osten har fått en gyllene färg.
Vill man kan man även smula sönder huvudet i en ugnsform efter koktiden och strö ost över, om man som jag är förtjust i osten.

Voilá!

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: