Motivation kommer inifrån

Den största motivationen kommer inifrån, och det är något som jag har märkt extra mycket nu när jag har trappat ner på rökningen. Jag är inne på steg 9 av 10 och nu handlar det inte längre om suget efter nikotin, utan det är vanan som är stark och som fortfarande sitter i.
Det handlar om att motivera sig till att sluta med ett beroende, och att sysselsätta sig med annat när man känner att suget efter en cigarett, vare sig det är nikotinet eller vanan, sätter in. Där har bloggen varit en stor hjälp för mig. Jag har kunnat skriva av mig om hur jag känner och tänker kring mitt rökande, men det är så mycket mer med bloggen än just den rökfokuserade delen som motiverat mig.

Att hitta något som man kan fokusera på är A och O.


Det finns så mycket annat som jag också brinner för och tycker om att göra och att försöka göra detta när vanan att röka lockar är det som kommer ta mig i mål.

Det är du som skapar din egen motivation, även fast man kan få inspiration utifrån så finns den största kärnan till motivation inom oss.

Jag har knappt tänkt på rökningen då jag har sysselsatt mig med bloggen då bloggen är något som jag brinner för. När jag väl är rökfri kommer jag säkerligen ha dagar då jag lockas att ta en cigarett, och att då sysselsätta mig med t.ex. bloggen kommer distrahera mig från min dåliga vana.

COMMENTS
DAISY säger:

Har läst några av dina sluta röka-inlägg och fy så inspirerande! Bra jobbat och jag tror lätt att du kommer att klara det här :) Kram!

Svar: Åh vad kul! Tack! :) Gillar att skriva, och jag hoppas verkligen jag klarar det, men det är ju min inställning - att jag kommer klara det! :)Tack igen!
Lovisa Lindström

2012-07-23 | 23:58:49
http://daisykewk.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: