A Better Option Bag

 


Jag hittade ett väldigt kul och intressant tips i tidningen Kupé igår - ABOB bärkasse gjord på återvunna pet-flaskor!
Abob står för A Better Option Brands och A Better Option Bag och Abobs ledord är "Reduce, reuse and recycle."

Oavsett hur mycket eller lite man brinner för återvinning, källsortering, miljön och ekologiskt så finns en nivå som passar oss alla. Alla har inte råd att enbart äta KRAV-märkt och ekologiskt, att köpa fairtrade och rättvisemärkt - oavsett om man tar i från tårna, eller bara anstränger sig då och då är det ett steg i rätt riktning.
Jag sorterar mina sopor och bär hem min mat i tygkassar, jag fimpar oftast inte på marken - finns det en fimpbehållare eller soptunna i närheten använder jag mig av den - och jag pantar mina flaskor. Det är vad jag gör.

Information om bärkassen Pounch Potato (se bilden ovan):
• rymmer 19 liter
• håller för minst 20 kg
• förstärkta sömmar
• en platt botten för enkel packning
• vattenavvisande
• återvinningsbar
• kan tvättas i 30 grader

Bärkassarna av återvunna pet-flaskor finns i en mängd olika färger och finns att köpa här för 99 kr. Köper man fler kassar får man mängdrabatt - vid köp av 3 bärkassar kostar bärkassarna 83 kr/st.


Handlar man mycket och inte tycker att bärkassar och tygkassar är stora nog finns Big Bob Mint att köpa på hållbar.se - 3 st Big Bob Mint för 199 kr (tidigare pris 285 kr). Toppen!

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: