A beautiful tragedy

Jag snubblade över den här dokumentären, A beautiful tragedy, på Youtube för några år sedan för att under en tid glömma bort vad dokumentären hette. I början av min sommar försökte jag leta upp den - och till slut lyckades jag!
En dokumentär om hur allt för hård träning kan leda till ätstörningar, dåligt mående och ångest hos unga ballerinor. Kom ihåg att detta är en extrem situation, en extremt hård situation för flickorna i dokumentären. Ser vi till exempel till svenska eller brittiska balettskolor är undervisningen på ett helt annat sätt. Inga slag, inga hårda ord, anklagelser och tuff kritik.
Kom ihåg: det är skillnad på kritik och kritik.

Nu lämnar jag över till er. Kom gärna med tankar och åsikter efter dokumentären!








COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: