Tips för dig som student

På tal om studentliv.. Jag har nu ordnat en försäkring hos IF som heter IF Start och innehåller olycksfallsförsäkring, hemförsäkring och reseförsäkring. IF Start är för personer mellan 18-30 år som bor själva. Det finns säkert bra student- och bo-själv-försäkringar hos andra försäkringsbolag/företag, men jag har redan varit kund hos IF och jag är nöjd, så jag fortsätter vara försäkrad via IF. :)

Jag har idag ansökt om att få gå med i Jusek som är ett akademikerförbund för ekonomer, personalvetare, samhällsvetare, systemvetare och jurister.
Som student betalar jag 100 kr för att vara medlem i Jusek - och då är jag medlem hela min studietid, jag får tidningen Jusek 9 gånger/år, information och hjälp när det gäller hur jag ska välja mina valbara kurser för bästa utbildning i just det jag vill inrikta mig på, uppdatering och hjälp kring jobb och hur jag får mitt första arbete, tips inför arbetsintervjun och jag får även veta vad jag kan kräva i ingångslön, OCH får som medlem i akademikerförbundet Jusek rabatt på Adlibris - en nätbokhandel där mycket studentlitteratur finns att köpa.

Studenternas att-göra-och-se-över:
• Om du har rätt till bostadsbidrag - se Försäkringskassan
• Vilka fördelar som finns att vara med i kåren
• Vilka fördelar som finns att vara med i ett fackförbund
• Söka studiemedel hos CSN
• Skaffa en försäkring - både olycksfalls- och hemförsäkring är bra att ha!
• Kolla om du kan få försäkring via ditt fackförbund!


COMMENTS
Cajsa säger:

nää inte jag, det va min kompis på bilden. :)

Svar: Ja, okej! Då missuppfattade jag ... :)
Anna Lovisa

2012-08-02 | 13:29:54
http://cjssong.se
Cajsa säger:

förlåt för sent svar på din kommentar men jag har inte kommit in på "svar till mig" så alla som svarar via "svar" har jag inte kunnat sätt men ÄNTLIGEN tog jag mig in!

Svar: Det är ingen fara, du svarar när du kan! :) Jag har också haft problem att ta mig in på "svar till mig", så har heller inte kunnat svara folk!
Anna Lovisa

2012-08-11 | 00:41:29
http://cjssong.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: