RÖKFRI

Nej, vet ni vad! Jag har varit så stressad de här sista dagarna med cigaretterna, att veta att jag har cigg kvar i paketet.. och att jag bara får ta en per dag, å att dom ligger där och liksom hånar mig, så jag bestämde mig för att röka när jag kände för det den här veckan, tills ciggen tog slut, och det har jag gjort. Jag har nu för mindre än två minuter sen tagit den allra sista cigaretten i paketet, så man kan redan nu säga att jag är rökfri! Men än mer rökfri kommer jag känna mig i morgon då jag inte kommer ha några cigg kvar. JAG ÄR RÖKFRI GOTT FOLK!

Det har varit en av de mest spännande resorna hittills i mitt liv. Jag har ofta avundats andras envishet och inte sett mig själv som en driven, stark eller envis person - men banne mig, jag är envis och jag kan! Och jag kunde sluta röka - fast det får jag veta mer i morgon och de kommande 2-3 veckorna då jag garanterat kommer ha abstinens. Men det känns skönt å ha tagit den sista ciggen redan nu. Jag orkade inte längre gå å hålla mitt strikta program och veta att jag hade cigg kvar.. Så nu har jag rökt som jag velat, sista cigaretten är rökt, paketet slängt och askkoppen diskad.

Just nu är jag hög på glädje, och lite nikotin - jag har tagit mig hit och jag är så stolt! Jag ska fortsätta peppa mig själv och samtidigt dela med mig av fortsatta tankar kring rökningen under de kommande dagarna/veckorna med abstinens, men jag har gjort det! Jag har tagit det allra största steget hittills mot ett rökfritt liv, för nu finns det inga cigaretter kvar! :D

COMMENTS
Erika Nilsson säger:

sv: åh vad glad jag blir! tack så mycket! din bloggdesign är inte heller så tokig! kram!

Svar: Any time! Å tack! :D
Anna Lovisa

2012-08-07 | 20:05:11
http://erikasphoto.blogg.see
Hannie säger:

SV; Vi får väl hoppas att det blir bättre!

Bra!!

Svar: TACK! :)
Anna Lovisa

2012-08-07 | 20:51:02
http://cinderellahannie.blogg.se
Elin säger:

grattis! :) väldigt inspirerande att läsa om, funderar på att prova på din metod jag också för det är verkligen inte lätt att sluta "bara sådär"...

Svar: Åh tack! Det är fortfarande sjukt tungt, för nu är det ju den rökfria biten kvar - att vänja sig vid å inte röka alls! Men en dag avklarrad i alla fll! :) Jaså du är också rökare? Ja, ta mer än gärna hjälp av min metod! :) Peppar gärna!
Anna Lovisa

2012-08-07 | 21:38:33
http://schmeeelin.blogg.se
Madame Petite säger:

Bra jobbat!!!

Jag försöker bli sockerfri... går sådär! Måste äta något sött varje dag, vilket inte är så bra heller. Fast grymt jobbat med att sluta röka!

Svar: Om jag kan så kan du - oavsett vad det är för beroende det handlar om! TA gärna hjälp av mitt nedtrappningsschema och sätt upp egna personliga mål för dig själv! :D :D Är gärna med och peppar om så behövs! Kram!
Anna Lovisa

2012-08-08 | 15:41:22
http://madamepetite.blogg.se/
Elin säger:

svar: ja det förstår jag! men du har ju kommit en bra bit på vägen :) yes, tyvärr.. ja jag ska nog göra det :D

Svar: HEJA OSS säger jag då! :D:D Hör av dig om du behöver pepp!
Anna Lovisa

2012-08-08 | 22:55:57
http://schmeeelin.blogg.se
Rebecka - Fotoblogg säger:

Snubblade precis över din blogg och den verkar vara riktigt bra! Var benhård och BESTÄM dig för att sluta röka så gör du det :) kämpa på!

Svar: Åh vad kul att du hittade hit! :D Din blogg verkar också riktigt bra - älskar din design!!! Jadå, jag ska inte gå tillbaka! Det är värst de första dagarna tror jagh... TACK för pepptalket!
Anna Lovisa

2012-08-09 | 00:05:49
http://rebeckajj.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: