POWERWALK


Gud vad härligt det var! Jag kom nyss in från en härlig powerwalk!
Och jag har verkligen världens skönaste promenadskor - Reebok Easytone! :D
Jag ömsom powerwalkade, ömsom joggade (höll någorlunda högt tempo för att se hur mycket jag orkade) och nu sitter jag här, 7 km senare och är hur nöjd som helst! :) Och inte nog med det, jag körde lite golv när jag kom hem - rygglyft, armar (inte armhävningar, kör de armövningar jag lärde mig då jag dansade) och självklart lite magövningar på min pilatesboll!

Nu ska jag äta lunch framför en film innan jag bestämmer mig för vad resten av dagen ska bestå av. Men jag är nöjd - med det jag åstakom och framför allt med mig själv!

Jag har under två års tid tränat lite då och då, när jag har känt för det eller när jag har känt "att jag måste" - men det är inget bra, något av det! Innan dessa två år tränade jag regelbundet flera gånger i veckan, och det har jag gjort sedan jag var 4-5 år då jag började dansa klassisk balett, barnanpassat. Jag dansade sedan vidare tills jag var 18-19, och sedan bröt jag, med dansen och med träningen. Jag bröt såklart inte helt, men strukturen försvann, jag hade inget schema längre - inga kvällar i veckan då det var planerad träning.. Jag är en person som behöver struktur! Det funkar inte för mig å träna lite sporadiskt.. Jag måste ha ett mönster - hur jag ska träna och framför allt när jag ska träna. Att träna lite här och lite där, och ha mer eller mindre uppehåll emellan funkar bara inte.

Jag vet inte var krafterna kom ifrån just nu, just idag.. Kanske är det för att hela mitt liv känns som en nystart i och med flytten? Eller kanske var det bara så att jag äntligen fick tummen ur? Kanske har jag fått energi och drivkraft i och med att jag slutat röka - att jag nu ser att jag klarar av mer än jag tror? Jag vet inte.. Jag vet bara att jag är glad att jag fick tummen ur, att jag äntligen är igång igen! För jag mår som bäst när jag får äta rätt, träna regelbundet och samtidigt rensa skallen - för det gör man både medvetet och omedvetet när man tränar, oavsett träningsform.

COMMENTS
Emma säger:

Sv: Tack!

Svar: Det var så lite så :)
Anna Lovisa

2012-08-13 | 12:54:13
http://emmaasphotos.blogg.se
Ellen (alatariel) säger:

Sv: Japp det gör jag, är finlandssvensk. :) Nja alltså i byn som jag bor i, bor det nog lite mera finskspråkiga. Men annars så finns ju svenskspråkiga överallt i landet. Och så tror jag att det bor mest svenska tätt uppe i Vasa och där runt. :) Och tack så mycket, roligt att du gillar den. :D och så har du en fin blogg. ;)

Svar: Okej :) Jag visste att de bodde de som pratar svenska i Finland, men visste inte hur utbrett det var... Tack för infon! :) Men tack, det värmer å höra ska du veta! :)
Anna Lovisa

2012-08-13 | 13:20:21
http://alatariel.papper.fi




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: