Kvällens film - Wallace och Gromit


Wallace och Gromit
driver en liten firma, Antipesto, som bekämpar skadedjur. Inför den kommande grönsaksutställningen får det ett jobb - att hjälpa Lady Tottington bli av med alla kaniner som vistas i hennes trädgård och äter upp alla hennes grönsaker. Wallace söker efter ett sätt att omprogrammera kaninerna att sluta äta grönsaker och mitt i röran dyker en mystisk jättekanin upp..

Filmen får 5 av 5 i betyg av mig. Jag kände att jag ville tipsa er om en mer udda film, jämfört med de filmer jag tidigare tipsat er om. Detta är världens mest söta och underbara familjekomedi! :D Jag blir alltid lika glad när jag ser filmen, och den är så välgjord! Att den dessutom är gjord i lera gör den ytterligare fantastisk!
Filmen vann en Oscar för bästa animerade film.

Bland de svenska rösterna hittar vi bland annat Hans Jonsson som Wallace, Pernilla Wahlgren som Lady Tottington, Mattias Knave som Lord Victor och Hans Wahlgren som kyrkoherden.

COMMENTS
Eriica säger:

Fin blogg! :)

Svar: tusen tack!
Anna Lovisa

2012-08-17 | 23:32:04
http://eswensson.blogg.se
Moa säger:

det är bara att gåå det är så galet kul ! gratis och autografer iiihii!

Svar: Låter toppen! :D
Anna Lovisa

2012-08-18 | 11:07:45
http://moaeson.blogg.se
Melissa. säger:

Älskar denna filmen!!

Svar: Jag med! Så himla fin!! :D
Anna Lovisa

2012-08-20 | 05:45:28
http://crystalcastles.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: