Kvällens film - 13 going on 30


Kvällens film är 13 going on 30, eller 13 snart 30 som den heter på svenska.
Filmen handlar om Jenna Rink (Jennifer Garner) som inte är 30 år, som inte är skolans populäraste tjej, som inte har något tjejgäng att tillhöra, som inte har några bröst och som inte är eftertraktad av Chris, skolans hunk. Jenna önskar så innerligt att hon hade, och var, allt det där!
En dag vaknar Jenna upp och 17 år har gått över en natt. Äntligen syns hon, och hon är nu cool och populär, hon är redaktör på sin favorittidning under tonåren - Poise - hon lever flott och har en snygg pojkvän. Men Jenna är fortfarande samma, osäkra 13-åring på insidan... Och hon inser snart att önskningar kanske är menade att förbli just önskningar...

Filmen får 5 av 5 i betyg av mig. Detta är en film som jag älskar, och jag älskar den idag lika mycket som jag gjorde när den kom ut för åtta år sedan - när jag var 13 år! Åh, jag har så många minnen till den här filmen - varje gång jag behövt stärkt självförtroende, ökat hopp och mod eller bara behövt gråta en skvätt så har "13 going on 30" varit filmen som ställt upp för mig!
Jennifer Garner är en underbar skådis, och även lilla Jenna Rink (Christa B. Allen) är riktigt duktig.
Filmen tar upp många stora frågor, inger hopp och tro och är även väldigt mysig att titta på, ensam eller med en vän :)

COMMENTS
Clara Ringqvist säger:

Du är så otroligt snäll!
Har också filmen och älskar den!

Svar: En av mina allra bästa filmer faktiskt! :D
Anna Lovisa

2012-08-01 | 21:45:17
http://clararingqvist.blogg.se
J säger:

Oh jag älskar den filmen! Grymt rolig. :)

Svar: Ja, visst är den bra! :D
Anna Lovisa

2012-08-02 | 13:58:24
http://paaaho.se
wfeewf säger:

Åh! Den här är så fiiiiiiin!

Svar: Ja, så himla vacker, och SÅ underhållande!
Anna Lovisa

2012-09-11 | 23:06:58
http://blondinbello.blogg.se/




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: