Spänning i vardagen

Jag skulle vilja säga att vårt liv tillsammans innehåller en hel del spänning i vardagen. En dag kan det spännande i vardagen vara ett äventyr på stan med vänner vi nyss mött, en annan dag kan det spännande i vardagen handla om att stöta på en brand på väg till affären för att handla, och ibland kan det spännande i vardagen vara mögel (!) och fukt i vår garderob/vårt förvaringsrum. Vi har nu flyttat upp en våning till en ny lägenhet - tur att det fanns ledig lägenhet i vårt hus!!! Vi ska eventuellt bo kvar i den nya lägenheten, då fukt och mögel inte försvinner på nolltid. Nu ska vi lösa nästa äventyr som är en av veckans kanske många spänning i vardagen - att se vad för ersättning vi kan få för de skor, väskor och kavajen som blev förstörda av möglet. Min kärlek var tidigare idag på en kemtvätt och pratade med dem om chanserna att rädda hans kavaj som är aningen "mögelpåfrestad". Chanserna verkar inte vara speciellt stora.. Men vi håller tummarna!

Vi bytte lägenhet i fredags. I torsdags kväll upptäckte vi möglet och fukten, och än mer av möglet upptäckte vi när vi städade ur hela garderoben/utrymmet på fredagsmorgonen - och vi upptäckte mer mögel på flera ställen i lägenheten, alltså inte bara i utrymmet där vattenläckan är (för allting verkar ha börjat med en vattenläcka i vår "garderob"). Vi ska nu rädda det som går att rädda, flytta upp det sista från köket (glas, tallrikar) och sedan hoppas vi kunna stanna i nya lägenheten.
Som grädden på moset har jag sedan torsdag morgon varit sjuk. Något influensaliknande, och jag är fortfarande inte riktigt kry. Jag känner av tröttheten i kroppen, att febern fortfarande ligger och lurar och väntar på att få bryta ut igen om jag inte tar det lugnt, och jag hostar som en tok, men mot hostan har jag fått en bra medicin av min kärleks mamma. Smakar apa, som de flesta drickbara mediciner, men verkar fungera.

I veckan ska jag skriva ut mina CV i flertalet kopior och börja söka jobb. Jag ska även plugga järnet, då min syster kommer på besök från Österrike nästa vecka! :) Ska bli himla mysigt! Kul att vi är två som är på vift, och nummer tre i vår syskonskara ska nog ut och flänga i Europa (och världen) så snart hon kan! :)
Jag skriver nästa tentamen nästa vecka, dagen efter att min syster åker hem, så därför ska jag försöka få det mesta av plugget gjort denna vecka, så jag kan unna mig skoj och verkligen slappna av när sis är på besök!

Låter kanske inte som världens roligaste vecka.. Bekämpa resterande baciller från influensan (eller vad jag än har/har haft) och studera.. Men har man något extra roligt att se fram emot, även om det är en hel vecka kvar, så får man den där extra GO-kraften!

Bilder från de senaste dagarna kommer upp längre fram i veckan!


COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: