11th of March

Sedan i torsdags, när jag senast bloggade, har vi haft en hel del för oss! Vi har bland annat filmat filmsnuttar, tagit bilder och klippt ihop en film på 60 sekunder som vi ska skicka in, jag, min kärlek och en vän, till Red Bull Can You Make It! Har ni inte hört om detta Europa-race tidigare kan ni googla just "Red Bull Can You Make It?" och ni kommer hitta en massa information om racet/tävlingen! :) Det är flera tusen sökande varje år, alla sökande är team om tre. 100 st team kommer komma med i själva tävlingen som kommer äga rum i början av april! Vi är vädigt nöjda med vår film och hoppas såklart (och håller alla tummar å tår vi har!!!) att vi ska komma med, men konkurrensen kommer vara tuff! Men hoppas och drömma kan man alltid! :)

I söndags träffade vi min kärleks bror med fru, och fruns bror med sin sambo för att besöka Holesovice och en kringflyttande nöjespark som just nu är uppställd där :) Vi åkte några attraktioner, åt sockervadd och hade en härlig dag - och vilket vårväder vi har här nu i Prag! :) Det är som april-maj-värme brukar vara i Sverige, i alla fall om man befinner sig i solen!

Runt lunchtid, mellan förmiddags- och eftermiddagsföreläsningen, var jag ute och joggade och körde mina trapp-intervaller! :) Denna gången körde jag upp med snabba steg på varje trappsteg, ner, upp och tog vartannat steg och ner. Detta repeterade jag 10 gånger. Gissa om mina ben skakade efteråt - men härlig känsla! :)

Ikväll blir en lugn kväll hemma. Nästa två tentor (en hemtentamen och en salstentamen, 20 mars) närmar sig och jag försöker plugga så mycket jag bara orkar och kan! :) Ska bli härligt med en ledig fredag dock - ingen föreläsning, och det passar mig utmärkt för jag fyller år och känner att jag vill "unna" mig en pluggfri dag när jag fyller år, och när jag ändå inte har någon föreläsning på schemat..

Pausen i föreläsningen är nu över och jag ska återgå. Ska så snart jag får lite mer tid uppdatera bloggen med diverse bilder från min vistelse so far!

XX

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: