17th of April

 
 

Dagarna går snabbt just nu! Ny delkurs är igång, fyra av sex träningsdagar på jobbet är avklarade och en ev. sjunde ska in (måste ha sett, förstått och provat på det mesta för att träningen ska vara helt genomförd)! Trivs redan riktigt bra, och känner ju många av de redan anställda sedan tidigare, så känner mig redan som en i "familjen", underbar känsla!!!

Igår var jag och min kärlek äntligen lite lediga ihop. Vi ses ju dagligen och är mer eller mindre hemma runt samma tider, men så länge någon är ockuperad av t.ex. studier så blir det inte ledig tid ihop på samma sätt. Igår hade jag en tidig föreläsning, ledig från jobbet en dag och samma visa för honom, så vi passade på att handla lite ihop! Running Sushi (för 100 SEK/person) började vi vår shoppingtur med - ät så mycket du vill! Vi är nog lite väl sushigalna ibland, men nu var det över en månad sedan, så det var "behövligt" och välsmakande! Efter en sen sushilunch tog vi mataffären, jag investerade i en ny hårfön (för mindre än 200 SEK!) och två våriga nagellack. Kände att det var dags för den tiden på året då jag går från bruna, grå, mörkt lila och röda till lite mer ljusa färger :) Vi hämtade även kärlekens kostym på kemtvätt efter vår härliga incident i förra lägenheten med mögel och vattenläcka (kostymen blev lite mögelskadad men räddades tack vare kemtvätt).

Idag väntar förmiddagsplugg, skype med syster i Sverige och ikväll står jobbträning på schemat igen! :) Nu kör jag två sista dagarna torsdag-fredag, sedan tar jag påskhelg med en ev. påskmiddag och en ev. tur till kärlekens familjs weekend house över en natt! Vi får se vad som sker!

Jag har förresten funderat en del kring varför jag fortfarande skriver dagens datum som bloggrubriker på engelska.. Jag höll på under en period att skriva mina inlägg på både svenska och engelska, just för att en stor del av min vänkrets (inkl. min kärlek) inte talar/läser svenska i någon större utsträckning. Jag ville göra min blogg och mina vardags- och filosofiinlägg tillgängliga även för dem. Just nu känner jag dock att jag inte har tid att blogga tvåspråkigt, men rubrikerna känns ändå "snyggare" på engelska än svenska, till datum sett. Jag vet inte, det har bara blivit så.. :)
När jag får mer tid ska jag försöka skriva ett eller två inlägg på båda språket, eller i alla fall på engelska, men jag vet också att mina vänner från alla möjliga ställen i världen som inte talar/förstår svenska följer mig på Twitter, Facebook och Instagram, där jag gör de flesta uppdateringarna på engelska! :)

I have been thinking a lot lately why I'm still writing my blog posts headlines in English when it comes to dates, but the rest off my posts in Swedish.. At one time I wanted to write all my blog posts in both languages, since I have a lot of foreign friends (including my boyfriend) who don't speak or read Swedish. But I have lately realized I don't have time to do all posts in both language, although I want to. But the headlines in English, I have kept them because in some way I think it looks better with dates in English than in Swedish.. I don't know why, I just kept it like that.
When I will have a bit more time, I will some day write a blog post or two in both languages, or at least in English, but I also know that my friends from all over the world, who don't speak Swedish, also follow me on Twitter, Facebook and Instagram for an example, and there I make most of my posts in English! :)

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: