En ''liten'' uppdatering

Det är inte ofta nu för tiden jag varken har tid eller tar mig tid att sitta här - eller när jag för den delen verkligen har tid, att jag slår mig ner här det första jag gör. Sorry. Det är för mycket som pågår i mitt liv just nu, och jag har ingen direkt fast punkt här i världen för tillfället (flyttar strax ur min studentlägenhet, kommer bo hos vänner en period, sen bär det av till Prag nästa termin), som också gör att jag i kroppen är mer stressad än vanligt, även om jag mår kanon! :)

Den stora salstentan i Arbetsrätt skrev jag 30e oktober, och nu är vi inne på en kurs på 7,5 hp (tacka gudarna för de mindre, kortare kurserna!!!) som är Verksamhetsstyrning. Efter den kursen är det salstenta 6e december, och sen ytterligare en kurs - sen är halva år två avklarat och jag kan äntligen dra mig mot Prag där jag kommer spendera kommande termin - minst! :) SÅ EXALTERAD!

Innan året är slut flyttar jag hem alla saker till mamma - eftersom jag inte ska spendera en så pass lång period i Prag känns det onödigt, främst pengamässigt, att frakta alla möbler och personliga tillhörigheter dit, eftersom planen är att efter ca ett halvår komma tillbaka till Sverige. Jag tar med mig kläder, och behöver vi annat som tallrikar, filmer, möbler... ja, då får vi skaffa oss det på plats! Min pojk bor ju trots allt i Prag, så han har en del saker som han tar med sig från sitt nuvarande boende in i vårt gemensamma, och de har ju IKEA i Prag (tacka gudarna än en gång!), så vi ska nog överleva :) Det ska bli såå spännande att få bo tillsammans! Vi ser båda mycket fram emot det!! :D

Jag har tänkt att jag ska ''ta med mig'' bloggen ner till Prag, att bli bättre på uppdateringar osv medan jag är där nere, så ni får följa mig även där - se fler bilder, höra om min vardag i ett nytt land, hur det kommer vara att studera på distans (som jag kommer att göra), hur vi kommer gå från ett långdistansförhållande till att faktiskt bo tilsammans, och hur det är att vänja sig vid en ny kultur, ett nytt språk - och hur det är att ha ett förhållande på ett annat språk än sitt modersmål. Det kan sätta fler käppar i hjulet än man kan tro när det kommer till kommunikation, trots att vi båda är mycket duktiga på engelska. Men det finns alltid vissa ord som man snabbare hittar på sitt eget språk, eller vissa engelska ord som inte riktigt förklarar exakt det man vill säga... :) Men det är petitesser i ett annars välfungerande förhållande! Men ändå!

Designen kommer antagligen göras om en snabbis, bara enkla småsaker, lagom tills jag flyttar till Prag. Men NU är det dags för sängen! Börjar tidigt imorgon, och tänkte hinna med en långpromenad innan föreläsningen. Idag när jag väl gav mig ut på min dagliga långpromenad/powerwalk/vad-man-nu-ska-kalla-det-promenad började det ösregna. Dock resulterade det i att jag joggade istället för promenerade, och jag höll uppe turen hela 5,5 km, i bra tempo (för att vara en just nu inte så himla tränad ex-dansare; för att vara en tills ganska nyligen rökare). Jag har varit rökfri i fem dagar idag - och om en timma slår dygnet över till fredag, vilket innebär sex dagar rökfri! :D Känns riktigt bra! Ska även berätta mer om detta, hur jag den här gången slutade röka och varför jag tror på mig själv mer den här gången, och att jag inte gjorde som jag gjort tidigare när jag försökt sluta... Det är, tro det eller ej, sjukt svårt att sluta - trots mycket envishet och motivation att vilja sluta. Det är ett beroende, ett starkt sådant. Speciellt om man rökt i närapå fyra år (vilket jag har gjort - i mars 2014). Men fyra år blev det inte - nu är jag rökfri!

Xx

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: