Bergamo, Brno och Praha del 2

När bröllopet väl var över och vi hade kommit till Prag, till hans bostad, bytte vi om och drog sedan ut för att möta upp en av hans tjejkompisar som jag för övrigt träffat tidigare då hon var på besök i Sverige. Vi möttes på Popocafepetl där vi drack Long Island Ice Tea. Efter några timmar på Popocafepetl gick vi en runda i centrala Prag, bland alla gamla byggnader, och min pojk guidade mig runt bland byggnaderna och berättade historier om de olika husen, muséerna och kyrkorna vi såg.
Det vackraste och bästa jag vet med Prag, hittills, är utsikten man får över hela, i alla fall centrala, Prag från Prague Castle! Vi gick upp till toppen av kullen/berget, ställde oss i närheten av Prague Castle och Prague Cathedral och tittade ut över Prag nattetid, då alla lampor och ljus är tända. Underbart, och obeskrivligt! Jag tog tyvärr ingen bild av Prag från utsikten vi hade vid presidentbostaden etc. för jag trodde ändå inte bilderna skulle göra utsikten rättvisa.. Däremot gick vi upp dagen efter, dagtid, och tittade på utsikten igen - och bilder från Prague Castle och utsikten dagtid har jag! :) Vi gick även en rundvandring i katedralen och på smågatorna och bland de gamla husen innanför katedralen och Prague Castle när vi ändå var där. Vi körde utan guide då min pojk varit där x antal gånger, så har var som min personliga guide. Skönt att slippa guidad tur med "riktig" guide, och samtidigt spännande att se hur mycket han kunde om sin egna historia.

The most beautiful thing in Prague is the view from Prague Castle, where you can stand and watch almost all of Prague - at least the central parts of Prague. We went up to Prague Castle at night to have a look at the view. Didn't take any pictures though, but never mind - the pictures wouldn't have made the view justice.. But here are at least some pictures from Prague Castle View during day time. Almost as amazing as it was during the night before.



The amazing view over Prague I meantioned earlier!


The Cathedral!



Walking around among all the old buildings and houses behind the Cathedral.


In these small buildnings/houses the knights used to live.


Stuff from a former torture chamber.


Beautiful Praha! <3


Milkshakes at Coffee Factory in one of the malls in Prague - and ofc, smoking inside is aloud.

At the airport, on our way back to Arlanda and Sweden.

Watching all these pictures again (and these are only like one third of all the pictures I have from Prague) makes me wanna go back - now!


COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: