7:e juni

Godmorgon!

Det är med blandade känslor jag går upp idag, då min kanadensare Simon åkte mot Stockholm i morse för att flyga hem till Kanada efter ett halvår i Sverige, och att min polack Artur också åker hem idag, i natt, efter även för honom ett halvår i Sverige. Det suger rätt rejält, men samtidigt är jag glad att jag har få så många nya vänner, som dessa killar - en vän i Kanada och en i Polen, och självklart tänker jag någon gång i framtiden åka och hälsa på de båda. Och den dag jag åker över Atlanten har Simon lovat mig sightseeing i Toronto, Kingston och NYC! :D Men tills resorna till mina vänner blir av kommer jag sakna dem på avstånd - men tur ändå att Skype, Facebook, Viber etc finns!

Gårdagen spenderades först hos grannen, då jag vaknade upp där. Vi drack vårt kända morgonkaffe tillsammans och kollade TV4 nyheterna där en barnkör sjöng in nationaldagen med nationalsången. Båda satt vi med gåshud.. Vet inte riktigt varför. Efter frukosten drog jag ut på en promenad som ganska snabbt övergick i en löprunda - jag tyckte promenaden gick för långsamt, och i ett område där jag gått regelbundet i näst intill ett år, där man verkligen kan terrängen - det blir ganska tråkigt i längden.. Efter promenaden/löprundan la vi oss i solen nån timma innan jag mötte upp Simon på Campus och åkte ner mot stan. Vi satt hos mig i några timmar å tjötade, innan jag var tvungen att bryta för att möta upp Gustaf som planerat och köra vin-, film- och snackiskväll. Jag sa hejdå till Simon och jag och Gustaf gick till affären å köpte ost, kex, ölkorv och oliver, som vi sedan åt under sex timmars konstant snack! :) Vi avslutade med ett avsnitt Sons of Anarchy innan han drog sig hemåt - vid 03.30!! Bra kväll - med båda grabbarna! :)

Idag är planen att hämta ut senaste hemtentan, gå en promenad, hämta cykeln på Campus samt att ha en sista fika/kaffe med Artur, tillsammans med Natalia, då Artur åker hem i natt. Det är väldigt blandade känslor att säga hejdå på obestämd tid... När ses vi igen? Var kommer vi ses? Däremot vet jag ATT vi kommer att ses igen, och att jag kan åka till Polen och hälsa på om jag vill - eller till Kanada! Och det är bara två av de många ställen jag lärt känna nya människor ifrån.. :D Trots jobbiga, tunga uppbrott och hejdå på obestämd framtid, ger det så mycket mer ändå att få nya vänner från olika delar av världen! :) <3

Så, först: promenad!

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: