10th of July

Tidigt i går morse tog jag bussen från Karlstad och åkte "hem" - och nu är jag hos mamma och syrran i ca en vecka! :) Känns riktigt skönt å va hemma, speciellt eftersom jag inte varit hemma sedan i november.. och det var bara över en natt - innan dess var det förra sommaren, så ca ett år sedan! Mamma såg jag i maj när hon fyllde år och kom upp å hälsade på mig i Karlstad i nya lyan, men sis hade jag inte sett sedan övernattningen jag gjorde hemma i november - gissa om det var kul å se henne igen?! :D

Gårdagen spenderade jag med sis en tid på balkongen med kaffe och för att prata ikapp om allt vi missat (även om vi snackat en del per telefon är det aldrig samma sak som face to face). Jag pluggade lite under eftermiddagen, men det blev inte så mycket gjort.. mest läsa igenom litteraturen. Däremot IDAG har jag kommit en bra bit på andra hemtentan i Fantasylitteratur-kursen, så den är snart klar. Och även del 2 i Astrid Lindgrens författarskap blir klar inom max ett dygn. Sedan har jag fler uppgifter å ta tag i, men den mesta litteraturen samt skönlitteraturen jag har vid sidan av är genomläst - jag är i fas med andra ord! :)

I eftermiddag, senare, ska jag träffa Johanna och ta en kaffe eller dylikt :) Ska bli mysigt! För länge sedan jag såg den tjejen.. tror det var i somras...(!!!)

Yesterday morning I took the bus back home to my mums and since then I've been here, and I'm gonna stay for like a week! :) Haven't really been at home since November last year.. but that was only for like one night, and then I went back to Karlstad.. and Before that I was home just Before I moved to Karlstad - in August last year! Wow, it's been too long..

Yesterday I spent my day with my sister, and with some studies. I didn't study too much yesterday, but today I've been studying like a lot, so I'm almost done with one home exam and then moving on to the second one.. I still have more than just those two, but I will manage to do them all on time! :)

Later this afternoon I'm going to see my friend Johanna! It's been too long since I saw her too..

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: