Jag har blivit med lägenhet

Jag är nog världens lyckligaste människa idag för jag har precis blivit med lägenhet!!! :D :D

När jag flyttade till Karlstad flyttade jag till ett studentboende som jag ganska tidigt kom att ogilla.. Planlösningen och utbudet i lägenheten jag har nu är toppen, men jag är riktigt less på den höga hyran och på hyresvärden som inte tar ens klagomål/ifrågasättanden/övriga frågor på allvar, och jag har i flera månader sökt studentlägenheter och vanliga lägenheter utan resultat.
Igår var jag inne på KBAB Students boendekontor för att se om det fanns någon möjlighet att få en lägenhet.. Jag fick erbjudande om flera lägenheter nu i januari och fick även kontraktserbjudande på en lägenhet, men kunde inte tacka ja och skriva kontrakt då jag då skulle tvingas stå med dubbla hyror i minst en månad. Problemet för mig har varit att de lägenheter jag sökt har varit inflyttning "för tidigt" i relation till min nuvarande lägenhet och uppsägningstiden här.. Men äntligen så har det släppt och jag har fått en lägenhet! :)

När jag fick samtalet från KBAB idag berättade tjejen i andra änden att den lägenhet jag blev erbjuden kontrakt men tackade nej till inte hade några fler intressenter i nuläget och att de då kunde hålla lägenheten åt mig fram till första maj så jag hinner säga upp lägenheten jag har nu och slippa stå med dubbla hyror. Enda chansen att få en lägenhet "undanlagd" åt sig är om ingen annan är intresserad, och det pratade vi även om igår och oddsen för det är ju lika med noll med tanke på trycket som studentlägenheter har, oavsett stad... Jag vet fler som söker och söker utan resultat.. Men någon gång ska man ju ha turen på sin sida! :)

Jag svävar på moln! Jag är så lycklig! Äntligen ska jag få flytta till ett bättre och billigare boende!

Nu ska jag göra mig i ordning snabbt och sedan gå till affären och posta min uppsägning! Så länge brevet är poststämplat i januari gäller uppsägningen från januari, oavsett om min hyresvärd idag skulle få brevet på fredag eller i början av nästa vecka.

COMMENTS
Elin säger:

åh va kul grattis! längtar tills min första lägenhet dock är det ett tag kvar :)

Svar: TACK så mycket! Jaså hur gammal är du då? :) :) Bo själv är underbart, men man ska passa på å bo hemma medan man kan för man får ju leva på ett helt annat sätt som ensamboende, utflyttad. Jag är dessutom student i studentlägenhet så jag får verkligen tänka på t.ex. ekonomin.. :) Men jag trivs ändå!
Anna Lovisa

2013-01-30 | 16:05:40
http://bbaraaelin.blogg.se
johanna säger:

åh vad kul, grattis :D

Svar: Tack! :D
Anna Lovisa

2013-01-30 | 23:29:52
http://tigermysig.se
Rebecka säger:

Men shit vilken tur du hade! :)
Roligt att det löste sig för dig med lgh, intressant blogg du har btw!

Svar: Ja, verkligen! :) Ja jag är så glad att det löste sig! TUSEN TACK för din kommentar! :)
Anna Lovisa

2013-02-01 | 06:21:57
http://www.rebeckamercedes.blogg.se
Elin säger:

sv: jag är 18, men känner att jag måste gå klart gymnasiet innan jag skaffar eget :) ja verkar skönt att bo ensam och dessutom kan jag skaffa en kisse då som jag nu inte får för min mamma nu haha.. :) ah de blir ju andra tankar när man måste tänka på allt vad de gäller hyra, el osv. :)

Svar: Ja, men det är nog smart :) Man ska även passa på att bo hemma ett tag till efter 18 tror jag. Själv flyttade jag ut som 18-åring, men ekonomin blir ju bra mycket tightare med studiebidraget och leva och bo på egen hand, så tycker du gör rätt i å vänta lite :) Efter gymnasiet tycker jag idag känns mer naturligt! :)
Anna Lovisa

2013-02-03 | 11:50:33
http://bbaraaelin.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: