Tentaplugg - sluttampen

Idag är ännu en dag med tentaplugg hemma hos pappa. Det är väldigt skönt tycker jag att byta miljö när jag ska tentaplugga. Som jag nämnt tidigare vill jag inte förknippa mitt hem med plugg, stress och press och annat som man kan känna inför en stor tenta, men det är även skönare att vara någon annanstans som t.ex. hos pappa för här finns det inte mycket annat som lockar att göras. Jag har vänner även här, men det är en bit att åka till de vänner jag har här i Göteborg, och vill jag träffa dem krävs lite planering - när ska man ses, var ska man ses osv. Dessutom vet jag att jag verkligen behöver tiden till studierna nu när jag är här - och hemma hos pappa finns inte mycket annat som lockar. Hemma hos pappa kan jag stänga av vänner, umgänge och även städning, för städning är något som lätt distraherar mig när jag är hemma. "Oj, jag har en disk som jag kan ta" eller "jag kanske borde laga storkok" eller "jag vill baka" eller som nu "jag vill flyttpacka" (jag flyttar nu i vår till en ny bostad). Men hos pappa känner jag inget behov eller krav på att jag ska städa, för detta är inte mitt hem på samma sätt som mitt eget. Och så har jag inte en av mina närmsta vänner (min granne) att springa till när helst jag vill. Här är jag låst - på ett bra sätt - och jag har totalt fokus på att plugga! :)

Jag åker hem senare idag, så jag får även tid under resan till att plugga. Nu har jag bara mina post it-lappar med begrepp och nyckelord som jag repeterar med. Det mesta sitter, så nu är det bara det sista finslipet kvar! Detta är sluttampen - snart är jag i mål, snart är tentan skriven! (Skriver saltenta imorgon eftermiddag).
Wish me luck! :)

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: