Sen det senaste inlägget...

Snart har det gått en månad sen mitt senaste blogginlägg.. Jag har haft fullt upp med mina studier och annat, så har inte känt mig ha tiden till att blogga.. Men att ge upp bloggen, det gör jag inte! :) Jag vill blogga, jag älskar att blogga och skriva av mig, men jag har inte haft något värt att säga, mer än att jag pluggar mitt bästa och det tar tid. Jag vill kunna fylla bloggen med mer än bara studier, även om studier och universitetet är en av mina nischar just nu.

Imorgon är sista dagen för inlämning av hemtentamen som jag skrivit klart i veckan som varit. Imorgon börjar vi också en ny kurs - vi går från operativt personalarbete till strategiskt personalarbete. Spännande! Alla kurser, alla föreläsare och all litteratur är SÅ tilltalande och SÅ jag, vilket är en underbar känsla!

När man var liten fick man ofta frågan vad man ville bli.. Jag svarade ganska tidigt att jag ville bli en sjöjungfru, och lite senare när jag insåg att sjöjungfrur bara är fantasi ville jag bli veterinär. Än lite senare slutade jag drömma om vad jag ville bli, för jag hade ingen aning. Då fick man höra att det inte var någon brådska, att man skulle komma på det förr eller senare, när man blev lite äldre. Nu är jag lite äldre och jag vet vad jag vill bli och vad jag vill göra med mitt liv, även om vissa drömmar dyker upp som tidigare inte funnits.. Men vissa drömmar hänger kvar.. Jag är glad att jag som ändå är relativt ung vet ungefär vad jag vill med mitt liv. Det finns de i min ålder, och även äldre, som inte har en susning om vad de vill bli.. och när man börjar passera 20 och får ytterligare några år på nacken är det inte lika självklart att när man säger "jag vet inte vad jag bli" att få som svar "det kommer du på när du blir äldre, det är ingen brådska". Även om det känns som en viss brådska att hitta sitt kall här i livet är det aldrig för sent att hitta sin dröm eller byta bana om drömmarna skiftar.. men jag är glad, som det kontrollfreak jag är, att jag vet vad jag vill med mitt liv, att jag studerar det som känns SÅ rätt för mig. Just nu. Förhoppningsvis fortsätter nya drömmar att dyka upp och skifta, men jag tror och hoppas verkligen att drömmen jag lever just nu inte skiftar, för jag trivs så enormt bra i Karlstad, med staden, med vännerna och med universitetet, och med mina studier!

I veckan väntar kick off med nya styrelsen (jag sitter ytterligare 6 månader innan jag "avgår", då samtliga styrelseposter är för ett år). Vi ska ut och äta, köra musikquiz och bara ha en riktigt grym kväll! I veckan ska jag även träffa en vän jag inte sett på länge, sova över och äta god mat (hon är grym i köket!) och till helgen kommer en fin vän från min barndomsstad upp å hälsar på! :) Det är mycket att se fram emot, och mer kul väntar resten av april! Nästkommande helg kommer ännu en fin vän upp på besök, även han från min barndomsstad, och inom en snar framtid flyttar jag mer centralt! Visserligen flyttar jag till en mindre lägenhet, men det spelar ingen större roll.. :) Jag kommer komma närmare några av mina vänner, närmare gymmet, närmare till stan med mera! Jag kan inte vänta på att april ska dra igång nu!!!!

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: