Hur det går för mig att vara rökfri?

Så var det detta med mig och min rökning.. Jag slutade ju som ni vet i början av augusti innan jag flyttade upp till Karlstad för att plugga. Jag ville sluta, och jag ville inte flytta med mig vanan upp. Jag klarade mig bra första veckan, men när skolan drog igång och det blev nollningsdags så bröt jag mitt uppehåll.. Det var genom feströkning som jag började, och det är ju så många som feströker som annars inte röker i vanliga fall.. Så att hålla sig ifrån cigaretterna blev riktigt svårt och jag började igen. Men jag vill fortfarande inte röka, och jag ska nu sluta på nytt.
Sedan nollningen har jag rökt från och till, men jag har inte rökt så pass mycket som jag gjorde innan.. Att sluta med ett beroende är otroligt svårt, och det krävs mycket motivation, och mer därtill!
Men jag vill som sagt sluta, och jag har ett paket kvar som jag tänkte "röka upp". Här kommer ekonomiska Lovisa in, för jag vill inte slänga något, speciellt inte något som ändå är ganska dyrt.. men samtidigt är det inte en anledning till att inte sluta redan idag. Jag är väldigt ambivalent och att nu sluta på nytt, det kommer bli tufft.. men inte lika tufft som sist, för jag vet att jag kan! Jag har ju haft uppehåll förut, innan nollningen drog igång så jag vet att jag kan! Sen vill jag även kunna förbättra träningen och speciellt syreupptagningsförmågan (konditionen) och det lär inte gå så länge jag röker... Jag har så många anledningar till att sluta, och sluta ska jag.
Här kommer nu även pedanta och "regelstyrda" Lovisa in - för jag klarar inte att börja eller sluta med något mitt i en vecka. Det är något jag måste jobba på, men jag tycker det känns "fel" att t.ex. börja träna en torsdag.. Då har ju redan halva veckan gått.. Då kan jag lika gärna skita i träningen fram till söndag och ta nya tag under kommande vecka - och då börja redan på måndagen! Lite så fungerar jag, och så därför känns det extra tungt att sluta mitt i veckan..

Mitt nya mål är att vara rökfri på måndag i nästa vecka, den åttonde, och det målet står jag fast vid! Jag tycker det är ofräsht, jag vill inte vara en rökare, jag vill ha en fräsh andedräkt, jag vill ha bra kondis och jag vill inte slänga en massa onödiga pengar i sjön, så motiverad är jag! Men som sagt, jag behöver en ny vecka för att sluta eller börja med något... Så på måndag. Och det är inget jag lovar er, eller mina föräldrar, eller vänner. Det är något jag lovar endast mig själv, för det är för mig själv jag gör det. Sen att det kanske blir uppskattat, det är en annan sak. Men att sluta röka, sluta med alkohol, socker etc. måste man hitta hos sig själv - att man själv vill det främst för sitt eget bästa. Det kommer man längst på!

COMMENTS
Cajsa Tapper säger:

Vad tråkigt att du började igen!! :/ Du som kämpat hela sommaren... men skönt att du ska sluta igen :) tror att det borde gå lättare nu också! lycka till :D

Svar: Ja, jag vet! :( Jag är så besviken på mig själv, men nu är det nya tag som gäller - för jag vill ju inte röka, men abstinensen är svår och går inte å föreställa sig om man själv inte slutat med ett beroende tidigare.. riktigt tufft! Men jag vinner i slutändan! :D
Anna Lovisa

2012-10-03 | 16:26:15
http://lovelycajsa.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: