Perspektiv på mitt rökande

Idag har varit en rikigt bra dag för mig och mitt rökande, jag nämligen bara rökt en cigarett idag! Anledningen till detta är främst att jag har haft en tung huvudvärk större delen av dagen. När jag känner mig krasslig, när jag har huvudvärk eller liknande blir jag inte lika sugen på cigaretterna och nikotinet som ger ett lätt sus i huvudet. Men oavsett dagens huvudvärk eller inte - jag börjar bli allt mer van vid allt färre cigaretter och jag är inte alls orolig längre för hur jag kommer klara mig utan cigaretterna efter vecka 32, som är den vecka då jag blir helt rökfri.

Huvudvärken har varit den största anledningen till min enda cigg idag, men jag är ändå så nöjd med detta! I och med huvudvärken har jag fått ytterligare perspektiv på mitt rökande och att mitt nedtrappningsschema faktiskt ger resultat! Jag hade aldrig klarat mig så bra på att direkt klippa beroendet, men nu känner jag mig inte så beroende längre. Nu när jag är nere på så få cigg per dag handlar det mest om vanan som fortfarande sitter i, men den ska jag allt få bukt med! Det är drygt två veckor kvar, sen har jag trappat ner på rökningen i sammanlagt tio veckor. Snart är det dags att sluta på riktigt! Motivationen blir allt starkare, och tron på mig själv som alltid funnits där växer sig också starkare med var dag som går. Det känns så härligt detta!

COMMENTS
Clara Ringqvist säger:

Tack så otroligt mycket för din fina kommentar!
Så duktig du är som lyckas med det du försöker, förstår att det måste vara svårt!

Svar: Det var så lite så! :DJa, det är inte lätt hela tiden, men jag är motiverad å sluta så detta ska nog gå vägen! TACK! :)
Lovisa Lindström

2012-07-20 | 21:58:28
http://clararingqvist.blogg.se
cajsa tapper - fotoblogg säger:

Är säker på att du kommer fixa det med tanke på det du skriver om att du har massor av motivation! Så jag tror att du kommer klara detta skitbra! ;)

Svar: Åh tack vad fin du är! Jag har inga tvivel på att jag kommer klara det, men det kan bli oroligt i stunden! Men motiverad är jag, absolut! :)
Lovisa Lindström

2012-07-20 | 22:27:24
http://lovelycajsa.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: