Kvällens film - Upp


Filmen handlar om pensionären Carl Fredriksson och scouten Oskar. Carl vill förverkliga en dröm som hans fru haft - att bo i Sydamerika, vid Paradisfallen. Med hjälp av en massa ballonger lyfter Carl huset från grunden och flyger iväg - med scouten Oscar på sin veranda! Väl vid Paradisfallen får de sällskap av en talande hund och utforskaren och upptäckaren Charles Muntz - Carls barndomshjälte och förebild.

Filmen får 4 av 5 i betyg av mig. En rolig, söt animerad film, gjord av Pixar Animation, som vann en Oscar för bästa animerade film och för bästa filmmusik. Bara en Oscar säger mycket om filmen - men sen handlar det alltid om personlig smak. Men jag har svårt å se att någon skulle ogilla den här filmen. Den är underbar och den inger en härlig, pirrig känsla av glädje och av att vara barn igen, om än för en stund :)


COMMENTS
Sandra Saandriiie Åhfelt säger:

Hejsan sötnos!
Jag har en kul liten grej i min blogg, du kan få en länkning i min blogg om du bara kollar in och ger ett tips ! :) HÄR:
http://saandriiiee.blogg.se/2012/august/tipsa-och-fa-lankning.html#comment
KRAM!❤

Svar: Tack, men nej tack. Du kan se innan du kommenterar i min blogg att jag inte godkänner kommentarer som denna.. Trist när inte folk visar hänsyn.. Men kul att du hittade min blogg i alla fall!
Anna Lovisa

2012-08-23 | 17:44:44
http://saandriiiee.blogg.se/
LINNEA GULLARBERGS säger:

sv: ja, det kanske är lite stelt emellan dom, men eftersom dom jobbar med varann på sånadära "event" så håller dom sig nog proffessonella :)

Svar: Jo tror det jag med :)
Anna Lovisa

2012-08-23 | 18:06:19
http://lgullarbergs.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: