Tentaplugg varvat med jobb

Idag är sista dagen med tentaplugg innan saltentan imorgon. Skönt är att vi skriver på eftermiddagen, 14.00 och i fyra timmar framåt, så jag kommer hinna sova ut och även köra en snabb repetition under förmiddagen! :)
Detta är nog första gången jag känner mig lite osäker på hur väl förberedd jag egenligen är, men förhoppningsvis går det vägen ändå! Jag kan ju det mesta, men jag har sovit så oroligt, dåligt och annorlunda jämför med hur jag brukar sova den senaste veckan och självklart har det påverkat mig.. Jag har varit mer trögstartad än vanligt på morgnarna, tröttare än vanligt och sånt går så lätt ut över plugget...
Jag är aningen nervös redan idag för hur mycket jag kommer hinna (och orka) plugga idag.. Jag har några timmar på mig nu innan jag ska iväg och jobba. Skönt är att jag inte har så långt arbetspass just idag, jobbar 15.00-19.00, så jag hinner verkligen plugga både innan och efter! Samtidigt ska det bli riktigt skönt att få varva allt plugg med något annat - och att jobba tar verkligen väck pluggtankar och annat för jag får så fullt fokus på det jobb jag utför så det finns ingen tid att filosofera, vilket är underbart! :)

Imorgon efter salstentan vankas tentafest med ett stort gäng tjejer i klassen! :) Jag ska gå på förfesten som en tjej i klassen tagit på sig att fixa, men jag vet inte hur peppad jag kommer vara på att gå ut efteråt.. det märker vi när tentan är skriven, men förhoppningsvis går tentan vägen och då lär jag nog känna för utgång - att få dansa av sig all frustration, nervositet och andra känslor som uppstår i och med en tentavecka, i alla fall i och med den tentavecka som nu varit..

I helgen ska jag annars ta det lugnt. Lite OC-maraton med grannen på lördag, handla och på söndag ska jag jobba igen, ett kortare pass även då, men skönt ändå! Jag gillar långa pass emellanåt, men de kortare fyra-fem-timmarspassen passar mig perfekt! :) Man hinner fortfarande göra annat under dagen och samtidigt drar man in lite pengar.. och så har jag så underbara medarbetare på min arbetsplats, och en toppenchef som peppar när så behövs, så jag trivs verkligen där jag jobbar! :)

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: