Kvällens film - En plats i solen


En plats i solen är en av Liza Marklunds deckare som blivit film.
Boken är den åttonde i ordningen om Annika Bengtzon, kriminalreporter på Kvällspressen. I början av filmen dör en familj på solkusten i Spanien av en gasattack. Annika Bengtzon blir skickad till Spanien då man får veta att familjen var svensk. Två vuxna och två barn dog i gasattacken, men i huset finns ett tredje barnrum. Var är tonårsdottern?

Filmen får 4 av 5 i betyg av mig. Jag har sett några få av Liza Marklunds deckarfilmer och jag hissar samtliga jag sett! Jag har en svaghet för svenska kriminalare, men dessa skiljer sig lite från Beck, Wallander, Irene Huss, Maria Wern och Komissarie Winter då huvudpersonen inte är en kriminalare på rikskrim utan en kriminalreporter på en tidning. Jag gillar vinklingen och Liza Marklund vet verkligen vad hon gör - hur man bygger upp spänningen till periferi där man förstår vem som är mördaren, vem som är brottslingen.
I rollerna: Malin Crépin, Niklas Hjulström och Reine Brynolfsson.

COMMENTS
bbaraaelin säger:

sv: yes! ja gamlingar är för härliga, går alltid hem med ett leende på läpparna :)) men i längden kan de bli fyskiskt påfrestande (mycket lyft osv.) så jag förstår hur du tänker!
hoppas du fått en bra start på veckan , kram! :)

Svar: Förstår det :) :) Tack så mycket!
Anna Lovisa

2012-09-25 | 19:27:17
http://bbaraaelin.blogg.se
Josefin säger:

sv. Tackar tackar! Casual och skön :)

Svar: Det var så lite :)
Anna Lovisa

2012-09-25 | 20:12:33
http://ofeliajosefin.devote.se
bella davis säger:

haha ja! visst är kläderna snygga.. har du varit och kollat på modevisning någongång?? kramar

Svar: Nej det har jag inte. Ingen sån större modevisning.
Anna Lovisa

2012-09-25 | 21:47:32
http://belladavis.myshowroom.se/
Cecilia Hessel säger:

håller med dig jag! mycket bra film :)

Svar: Ja, dom är förvånansvärt väldigt bra alla i den serien! :)
Anna Lovisa

2012-09-27 | 17:12:08
http://ceciliahessel.blogg.se/




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: