Skriver på hemtentan i bibblan

Sitter just nu på univeristetet i biblioteket och skriver på hemtentan. Vid tjejernas bord var det fullt i förmiddags när jag kom, så satte mig med några sköna nationalekonomer som vi suttit med övriga dagar denna vecka. Nu finns det tydligen plats vid tjejernas bord, men sitter ganska bra här :) Orkar inte byta plats..

Det är lite klurigt att skriva en hemtenta när man aldrig tidigare gjort det.. Det känns som än mer allvar på universitetet än på gymnasiet. Jag har ju skrivit inlämningsarbeten och dylikt i tidigare skolstadier, men det känns så mycket mer verkligt här och nu och det är ganska skrämmande.. Detta är sista etappen innan arbetslivet, så det måste verkligen bli perfekt! Som tur är är jag medveten om min prestationsångest och mina högra krav på mig själv. Men jag har överseende med mig själv då det är första hemtentan, precis som jag fick ha överseende med salstentan som inte gick alls lika bra som jag ville, även om jag verkligen gjorde bra ifrån mig på papper! :) Det gäller att lära känna sina hjärnspöken, förstå dom och tackla dem när de väl spökar!

Tog nyligen en paus med kaffe och lite snack med Liza. Har precis satt mig igen och ska snart återgå till att skriva vidare. Känns som det går framåt i alla fall.. :)

Ikväll ska jag träffa Elin och vi ska ut och gå en bra runda efter hennes träning! :) Saknat henne! Det är SÅ underbart att ha en så bra vän och barndomskompis i mina nya hemtrakter!

COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: