Kvällens film - Sjätte sinnet


Malcolm Crowe (Bruce Willis) är barnpsykolog och tar sig an Cole Sear (Haley Joel Osment), en rädd och förvirrad nioåring.
Fallet Cole Sear påminner Malcolm om ett tidigare fall han haft där han misslyckades med att hjälpa personen, så han ser Cole som en andra chans. Cole är väldigt sluten men berättar efter ett tag för Malcolm varför han ständigt är på helspänn och rädd - Cole kan både se och tala med de döda.

Filmen får 3 av 5 i betyg av mig. Filmen är riktigt bra - med bra skådespelare, bra manus och filmen har framför allt en bra "skräckstege". Jag har hört vänner tala om Sjätte sinnet som en SÅ hemsk och läskig film, men när jag satte mig ner och såg den tycke jag till en början att den var mer som en thriller. "Den är smått obehaglig, men aldrig riktigt läskig." Dessa tankar fick jag senare äta upp, för filmen är läskig och jag skulle klassa den mer som en skräckis än en thriller. Möjligtvis en psykologisk thriller. Hade lite sömnsvårigheter första natten efter filmen, men that's it.
Haley Joel Osment är en talang, ett underbarn om man får säga det, för han spelar otroligt bra! Jag blir alltid extra fascinerad när ett barn gör en så stor och omfattande roll så kanon!

Filmen rekommenderar jag varmt (med några kalla kårar på köpet)! ;) Se den, men se den inte ensam!

COMMENTS
Anonym säger:

har aldrig sett den!

Svar: Se den! Läskig, men bra!
Anna Lovisa

2012-10-10 | 22:08:07
http://eelin.se
EVELINA KNIPSTRÖM säger:

En av de första skräckisarna jag såg och gillar den fortfarande =)

Svar: Min första skräckis var Scream 2. Usch!
Anna Lovisa

2012-10-14 | 18:12:47
http://evelinaknipstrom.com




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: