Kvällens film - Letters to Juliet

 
Sophie (Amanda Seyfried) är en ung tjej som tillsammans med sin fästman, en arbetsnarkoman, åker till Italien, till staden Verona, för att ha en tidig smekmånad. I staden Verona upptäcker Sophie en dag hur kvinnor från hela världen lämnar brev till Shekspeares Juliet, och hon får syn på en grupp kvinnor som varje eftermiddag samlar in samtliga brev. Hon följer efter en av kvinnorna och får veta att de arbetar som Juliets "sekreterare" - de svarar på samtliga brev! Breven handlar om allt från otrohet till olycklig kärlek, svek och passion. Sophie blir så fascinerad och erbjuder sig hjälpa kvinnorna, och en dag hittar hon ett 50 år gammalt brev där kvinnan som skrev det aldrig fått något svar... Förrän nu. Kvinnan tar sig till Italien för att söka upp sin ungdomskärlek, trots att hon har en man sedan många år tillbaka i England.. Samtidigt som Sophie spenderar all sin tid med Juliets sekreterare är hennes pojkvän ute på äventyr bland vingårdar, bagerier och restauranger och letar inspiration till sin egen restaurang.. En smekmånad på var sitt håll..

Filmen får 5 av 5 i betyg av mig. Jag har absolut inga invändningar mot filmen! Jag kan inte komma på en enda negativ sak med varken filmen, hur den är regiserad (inte för jag är ett proffs) eller mot skådisarna. Filmen är vacker, inspirerande, gripande och alldeles, alldeles underbar! Se den! :) :)

COMMENTS
Frida G säger:

SV: Åh, jag såg modig här om dagen, såå bra! :D

Svar: Åh den vill jag se! :) :)
Anna Lovisa

2012-10-03 | 20:08:59
http://fridaannas.blogg.se
Julia - Livet som en hobbyfotograf ♥ säger:

åååh, den filmen är såå bra! ♥

Svar: Ja, älskar den!
Anna Lovisa

2012-10-04 | 17:41:32
http://macrophotos.blogg.se
eemelielinneea † FOTO säger:

så himla mysig film!

Svar: JA, den är underbar!
Anna Lovisa

2012-10-04 | 20:35:44
http://eemelielinneea.blogg.se
Jos säger:

Mys!

Svar: Ja, väldigt mysig film!
Anna Lovisa

2012-10-04 | 23:56:55
http://josefindysenius.spotlife.se
J säger:

Oooh jag vill se den filmen igen, den är så jävla klockren! :)
Förresten jag tycker de as bra att du gör film recensioner, för då kan man hitta nya bra filmer som man inte sett! :)
Ha de bra!
Kram J

Svar: Åh tack vad kul att du uppskattar mina filminlägg och recensioner! Kolla vidare i film-arkivet - har bloggat om en hel del filmer! :) :) Kram!
Anna Lovisa

2012-10-06 | 12:33:20
http://paaaho.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: