Genussystemet

Hade en intressant och givande föreläsningen under förmiddagen idag. Vi hade en grym föreläsare som även lät oss delta i undervisningen mer än vi brukar göra genom diskussionsgrupper. Genus är aktuellt och komplext, och jag ser verkligen fram emot mer fakta, att få mer kött på benen inom ämnet, och än mer ser jag fram emot att få ha den föreläsaren igen! När en föreläsare/lärare får undervisningen till att bli något roligt och underhållande samtidigt som man ser allvaret i det som lärs ut - då är undervisningen som bäst!


COMMENTS
Liborius säger:

åh vad roligt! det finns föör många dåliga föreläsare så det är roligt när dem som är bra dyker upp:)

2012-10-06 | 14:07:34
http://liborius.blogg.se
Anton säger:

Svar: tack så mycket!! :)

Svar: Any time :D
Anna Lovisa

2012-10-07 | 03:07:01
http://antonsfoto.webblogg.se/
JOSEFINE ANDERSSON säger:

så snygg handstil dåå!!

höhöh jaa om jag nu är särskilt vacker när jag borstar tänderna kan nog diskuteras hahahah :D du kan va vacker hörrrrö!
PUSS

Svar: Åh men tack söta du! :D Själv är jag nöjd med den, men här har jag bara kladdat fram med pennan, haha! Puss!
Anna Lovisa

2012-10-08 | 17:25:43
http://josefineandersson.se
sandra säger:

åh, har varit intresserad av pa-programmet några år nu men jag har aldrig kommit mig för att hoppa på det då jag har blivit alldeles för bekväm med jobb och pengar. men när jag läser såna här inlägg så blir jag genast sugen. kommer nog titta in här oftare och få insupa pluggatmosfären. läser du första året? annars undrar jag hur allt är upplagt? mkt tentor? muntligt? (:/)

svara i min blogg ifall jag glömmer bort din adress!

Svar: Det blir ju lätt så - om man jobbar osv - att man vänjer sig vid att ha mycket pengar osv. Men jag är SÅ nöjd med programmet, så rekommenderar det verkligen! :) Och jag har tid över så jag kan jobba. Har faktiskt fått jobb nu, fick svar idag! :) Så jag ska jobba vid sidan av studierna så mycket jag orkar å kan.. Skönt å få in lite extrapengar, för 8900,- i månaden är ju piss å ingenting!
Ja, jag läser första året :) Har precis fått tillbaka första tentan, å nu vankas två veckors tentaplugg! Vi har hemtenta och examinationsuppgift som ska göras, så nu har vi två veckor utan nån skola för att få tid å plugga. Hoppas få jobba en del under tiden nu med! :) :) Man kan inte sitta å plugga HELA tiden!
Det är en del tentor. Vi har fyra st 7,5 hp-kurser (man läser 30 hp/termin om man läser heltid, som man gör om man går program). Så fyra tentor totalt under hösten/vintern. Vissa tentor är salstentor - man pluggar å sitter sen i sal å skriver ett stort prov. Sen har vi hemtentor - man skriver hemma och skickar/lämnar in. En del muntligt också, en del i mindre grupper, en del i större. Men det är bara kul! Under nollningen hinner man bli bra tight med sin klass! :) :)
Anna Lovisa





Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: