Kvällens film - John Tucker must die

Kates mamma (Jenny McCarthy) dejtar killar åt höger och vänster, och hennes förhållande varar aldrig länge. Så fort ett förhållande tar slut flyttar Kate (Brittany Snow) och hennes mamma till en ny stad.
Kate börjar i en ny skola och en dag är idrottsläraren sjuk, så flera klasser får ha idrott tillsammans. Tre tjejer ryker ihop efter de får veta att de alla tre dejtar samma kille - John Tucker (Jesse Metcalfe). Kate hamnar i bråket och tillsammans med de tre tjejerna får hon kvarsittning. Hon får tjejerna att inse att de borde hämnas på John istället för att bråka med varandra.
John Tucker är en smart kille som dejtar flera tjejer samtidigt från olika föreningar - så länge tjejerna är från olika gäng, umgängeskretsar och föreningar/organisationer lär de aldrig stöta på varandra.. Tills nu.
De tre tjejerna kommer på idén att Kate ska börja dejta John och därmed visa John hur det känns att bli sårad. De tre tjejerna Heather (Ashanti), Beth (Sophia Bush) och Carrie (Arielle Kebbel) gör osynliga Kate till en dejtbar tjej. (Kate var osynlig tidigare i sitt liv då hon aldrig bodde på ett ställe länge nog för att hinna skaffa vänner).

Kate börjar dejta John och till en början verkar det gå vägen, tills de båda får riktiga känslor för varandra. Hur ska detta sluta? Kate som inte skulle få känslor för John, utan dejta honom och sedan dumpa honom för att krossa hans hjärta efter alla hjärtan han krossat.

Filmen får 4 av 5 i betyg av mig. En riktig tjejfilm som utspelar sig på ett filmtypiskt High School med all drama därtill (tillhörighet, vänskap, popularitet, utanförskap, killar etc).
Trots att jag inte kan känna igen mig längre i filmen, som man lättare kunde som tonåring, så är filmen givande, spännande och underhållande! Med att jag inte längre kan känna igen mig menar jag att jag inte kan se mig själv i karaktärerna. Däremot tillhörighet och utanförskap är det jag kan se mig själv i - och det kan garanterat alla, för oavsett ålder och oavsett plats/situation i livet möter man på just tillhörighet, utanförskap, popularitet och vad stark vänskap innebär. Om ni inte har sett den - se den! :)


COMMENTS




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: