Breaking Dawn part two


Jag var ju på bio med min granne igår, på Breaking Dawn part two! Det var riktigt mysigt å hitta på något utanför våra lägenheter, för det kom vi fram till - vi har hittills bara varit hemma hos mig eller hos henne och umgåtts där, och visst har vi haft trevligt ihop, men det var riktigt kul att faktiskt hitta på något - som att gå på bio! :)
Jag började rysa direkt när förtexten rullade! Det var precis som när man såg sista Harry Potter-filmen på bio - man visste att nu är det snart slut, detta är sista filmen. Med Harry Potter kändes det riktigt sorgligt att historien skulle ta slut, men jag hade inte riktigt samma sorgekänsla med sista Twilightfilmen. Jag är mer ett HP-fan än ett Twilight-fan, men jag älskar fortfarande Twilightsagan. Hur som helst - vi satt där och jag rös mig igenom hela filmen, grät lite här och lite där, och när sista scenen var slut och eftertexterna rullade satt vi kvar en stund, jag tårögd, medan resterande i biosalongen reste på sig och gick.

Jag förstår inte varför vissa ska stressa så, att gå direkt när man ser första delen av eftertexten? Alla vill ju ut, och det samtidigt. Varför inte sitta kvar en stund och smälta filmen? Om alla ska ut samtidigt blir det ändå köbildning. Bättre å vänta ett tag, varva ner efter alla intryck av filmen och gå när det faktiskt går att ta mer än två steg i taget.. :)

Breaking Dawn part two får 4 av 5 i betyg av mig. Filmen var riktigt bra, förutom vissa effekter som kändes lite halvtaskigt gjorda, men det finns säkerligen en förklaring till det, men jag tänker inte gå in på vilka effekter jag var besviken på, eller mer ingående om filmen, då den är så pass ny och detta är första visningsveckan. Jag vill inte avslöja något, mer än att filmen verkligen är sevärd! :)

COMMENTS
Lotta säger:

Fin blogg du har :)

Svar: Men tack, fina du!
Anna Lovisa

2012-11-18 | 16:44:53
http://olesenstjej.blogg.se
Elin säger:

sv: jaa hihi! aha , hur tyckte du den var då, lite kort bara?:)

Svar: Jag har skrivit vad jag tyckte om filmen :) Nja, tyckte inte den var för kort.
Anna Lovisa

2012-11-18 | 17:31:58
http://bbaraaelin.blogg.se
johanna säger:

åååh jag måste gå och se den! är ett mycket större harry potter fan men ändå.. ;)

Svar: Jo men det är jag också.. Jag är mer HP-fan än twilight-fan, men den var sevärd, verkligen! :D
Anna Lovisa

2012-11-18 | 21:32:09
http://tigermysig.se
JOSEFINE ANDERSSON säger:

AAAAHHH BÄSTA FILMEN!!!!!!

åh men tackar lovisa hihi :D
hoppas allt är kanoners med dig?
PUSS

Svar: Ja, den var riktigt, riktigt bra! Synd bara att sagan är slut nu.. Får ta å läsa om böckerna tror jag :) :)Allt är toppen med mig! Mycket studier men jag trivs som fisken i vattnet i Karlstad! :) :) PUSS!
Anna Lovisa

2012-11-20 | 08:08:54
http://josefineandersson.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: