Smultronställe, fristad osv


Jag trivs verkligen hos pappa i Göteborg! Att gå en promenad upp på Ramberget, dricka drinkar och äta gott på balkongen eller bara se en deckare på TV - det spelar ingen roll vad vi, eller jag själv gör här nere, oavsett är det avkoppling från resten av livet.
Ingen i närområdet vet vem jag är eller bryr sig ett piss om vad jag gör där. Jag får vara helt anonym (även fast jag har vänner i Göteborg) och jag får ta en paus från allt annat. Jag tänker väldigt bra här nere.

När jag är nere hos pappa sover jag allra helst i biblioteket. Vi har syrrornas rum där även pappas piano står och som även verkar som arbetsrum, och så har vi biblioteket. Det är de två rummen med extrabäddar. Det är något med att vara omgiven av väggar av böcker..

Precis bredvid bädden jag sover i står några äldre drickabackar med filmer. Över hittade jag en Bond-film och bestämde mig för att se den, så nu blir det Bond så länge jag orkar.. Klockan är rätt sent redan nu.

När jag var mindre, säg för snart 10 år sedan, såg jag och pappa oss igenom samtliga Bondfilmer, och nu har han samtliga både på DVD och VHS. Bond är en association till pappa och vice versa.

Nog filosoferande - Tomorrow never dies coming up! Och Pierce Brosnan är riktigt snygg alltså..

COMMENTS
anna säger:

gbg är underbart! trivs hur bra som helst här :)

Svar: Vad härligt! Jag trivs också i Göteborg! :)Har du alltid bott i Göteborg? Har du något smultronställe i Göteborg? Tips på något ställe man ska se/besöka/något man ska göra när man ändå är här - som inte hör till vanliga saker som Liseberg, Femmans shopping mm?
Lovisa Lindström

2012-07-13 | 08:00:56
http://addspirit.blogg.se/




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: