Motivation till förändring

En del av den motivation jag har för att trappa ner på rökningen och till sist sluta helt kommer från mig själv, och jag får bra med stöd från min familj då jag behöver. En del av motivationen kommer även från att blogga om det - att berätta för fler att jag ska sluta röka. Att skriva om rökningen och nedtrappningen motiverar mig väldigt mycket - jag har en gång sagt att jag ska sluta, och då vill jag visa mig stark, inte bara för andras skull, men också - och mest - för mig själv! Att ha det nedskrivet hjälper faktiskt. Jag kan då och då gå tillbaka och läsa vad jag skrivit - oavsett om det varit en tung eller bra nedtrappningsdag.
Självklart blir jag även motiverad och får kraft från er söta läsare när ni peppar mig! Det är guld värt!

Jag fick en kommentar från en tjej som ville veta mer om mig och min rökning - fler lägesrapporter i och med nedtrappningen, om när jag började röka och hur jag tänkte då, och hur jag känner för att jag faktiskt började röka idag. Självklart vill jag dela med mig av detta! Det stärker både mig, men också någon annan rökande själ som kanske blir motiverad att sluta? Eller någon annan som bara behöver motivation rent allmänt - för den motivationen går att få här också! Jag kan bli motiverad att göra saker efter att ha läst något som handlar om något helt annat - det handlar om att se andras eld och drivkraft och göra något eget av den!

COMMENTS
Kerim säger:

Way to go girl! keep up the good work!

Svar: TACK!!! :)
Lovisa Lindström

2012-07-16 | 16:52:33
kiwiberries säger:

va starkt av dig att försöka bli rökfri! känner också några som gjort det och det är bara att kämpa och vill man så går det! lycka till! <3

Svar: Åh tack du! :) Jag har sett andra försöka och misslyckas - men jag tror och hoppas att jag har den där viljan av stål! :) Stort tack!
Lovisa Lindström

2012-07-16 | 17:22:21
http://kiwiberries.blogg.se/




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: