Barncancerfonden


Jag har länge varit bestämd på att sluta röka, men det handlar inte om att bara sluta, att klippa beroendet. Jag tror i alla fall inte på att sluta tvärt.

Jag har varit bestämd på att sluta röka sen början av året, om inte tidigare. Jag räknade på hur mycket pengar jag röker för i månaden, vad kostnaden blev för ett års rökning och allmänt föreberedde mig mentalt.

Jag har sedan länge varit inne på att lägga de pengar jag får över som rökfri på något bättre. Jag har därför bestämt mig för att bli månadsgivare till Barncancerfonden! Istället för att orsaka mig själv, och min omgivning, ohälsa kommer jag som rökfri bidra till att cancerforskningen går framåt och att allt fler barn kommer överleva cancern!

När suget efter cigaretterna är stort och jag känner mig allmänt svag tänker jag på Barncancerfonden och att jag lovat mig själv att som rökfri bli månadsgivare. Knepet är att se långsiktigt. Jag kanske sparar något år längre fram, jag kommer inte åldras i förtid och jag är med och räddar liv!

COMMENTS
K A J J A säger:

Bra att du bestämt dig :)

Svar: Tack! Är riktigt nöjd med mitt val - att jag ska sluta röka! :)
Lovisa Lindström

2012-07-03 | 14:00:44
http://knaskajja.blogg.se
Sara säger:

grymt av dig!! :)

Svar: Tusen tack! :)
Lovisa Lindström

2012-07-04 | 14:53:50
http://sarajosefin.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: