Kvällens film - Black Swan


Kvällens film är Black Swan, en film jag tidigare rekommenderat och bloggat om, men den förtjänar fler blogginlägg än ett, för filmen är riktigt bra - och välgjord.
Natalie Portman gör ett exeptionellt skådespeleri som Nina, tjejen som lever för dansen och som söker rollen som Odette/Odile i en uppsättning av Svansjön (The Swan Lake). Hon passar perfekt för rollen som Odette, men har i problem med rollen som Odile, som är den mörka och onda svanen..
Black Swan är en psykologisk thriller som man kan behöva se om för att få samtliga pusselbitar på plats.
Jag har sett filmen två gånger innan, och jag tror jag behöver en tredje gång med filmen för att helt förstå alla svängar.

Förra gången jag bloggade om några filmtips och tog upp Black Swan gav jag filmen 3 av 5 i betyg, men jag kommer nu ge filmen 4 av 5 i betyg. Jag har, efter att ha sett den en andra gång, förstått mer - it's growing on me. Det är svårt att gilla en film om man inte förstått hela handlingen. Nu när jag börjat förstå filmen kan jag höja betyget, för bortsett från att den är lite osammanhängande (enligt min mening) så är den välgjord och SÅ bra!

Kortfattat: en mystisk, intressant, skrämmande och SÅ vacker film. Helt klart sevärd! :)

COMMENTS
F A N C Y säger:

Svar. Ja visst är den fin!! Tror den kommer ut i vissa butiker imorgon :)

Svar: Okej, se där! :)
Lovisa Lindström

2012-07-25 | 20:52:18
http://fanzo.blogg.se
Cajsa säger:

aww tackar! :D

Svar: Så lite så! :)
Lovisa Lindström

2012-07-25 | 20:54:20
http://cjssong.se
Kimberly Engqvist säger:

Håller med dig! Black Swan är en underbar film, men bara kan upplevas med ett öppet sinne :)

Svar: Precis! :) :) Har sett den idag igen, haha! :)
Anna Lovisa

wfeewf säger:

Nathalie Portman var sååååååå värd oscarn!

Har du sett The Wrestler? Det är en "systerfilm" till Black Swan gjorde av samma regissör. Samma kameravinklar och liknande story. Även den vann några Oscars.

Svar: Ja, The Wrestler har jag sett. Den känns lite B. Hoppig och sämre filmad än Black Swan.. The Wrestler skulle jag ge en trea av fem, men då mest för den ovanliga och bra vinklade storyn. Men Black Swan är faktiskt en av mina favoriter!
Anna Lovisa

2012-09-11 | 23:09:27
http://blondinbello.blogg.se/




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: