Intervju med Andreas Lundstedt


På tåget hem från Göteborg läste jag i Kupé
för juli/augusti 2012 och snubblade över en intervju med Andreas Lundstedt. Intervjun handlar om hans kommande bok om sitt liv med hiv. Boken heter "Mitt positiva liv" och titeln verkar inte spegla enbart hans positiva HIV-status. Andreas är mycket mogen och klok och säger bland annat i intervjun "för att kunna försonas med mig själv så valde jag att bli öppen med min hivstatus" och "att skriva en bok är den bästa terapin."

Andra citat från intervjun:
"För att boken skulle bli så ärlig som möjligt så ville jag berätta allt om mitt liv."
"Jag är stolt över mig själv och känner mig ännu starkare än jag gjorde innan jag skrev boken."

På samma sida som Andreas intervju hittade jag "en triangelformad chokladbit, smaksatt av honung och mandelnougat satte P för Sveriges första kvinnliga statsminister" - den 20 augusti släpper Mona Sahlins före detta pressekreterare Mikael Romero boken om spelet bakom Tobleroneaffären. Spännande!

Delen av Kupé med bland annat intervjun med Andreas innehåller "månadens klassiker" och är ett tips på boken Rosario är död, skriven av Maj-Gull Axelsson. En hemsk, äcklande, gripande och för oss "vanliga" en helt oförståelig historia om prostituerade lilla Rosario, bara barnet, i Filippinernas slum.
Jag har själv läst boken och skulle lätt läsa om den! Det tar tid att läsa boken, man blir väldigt snabbt tagen och äcklad, och man behöver ta många pauser i läsandet för att smälta allt hemskt man får ta del av - men man kan inte sluta läsa, man vill veta upplösningen, man vill läsa vidare och man vill få en liten gnutta förståelse för Rosarios, och många andra barns, vardag som prostituerade pga fattigdom.

COMMENTS
MARIA - mode, outfits & inspiration säger:

SV: och jag tackar för dina kommentarer, hihi! :) kram!

2012-07-14 | 00:51:05
http://mmiaas.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: