Gör din egen ansiktsmask


När du gör en ansiktsmask räcker det att du enbart använder dig av frukter,
men var noga med vilken frukt du väljer.

• Har du torr hy rekommenderar jag banan eller avokado då båda innehåller naturliga fetter/oljor som hjälper hyn att återfå balans.
• Har du fet hy rekommenderar jag grapefrukt, eller annan citrusfrukt. Syrliga frukter rengör på djupet och tar bort smuts.

För att göra lite mer av ansiktsmasken kan du till exempel använda dig av honung, eller havregryn. Honungen är mjukgörande för hyn och hjälper torr hy, och havregrynen hjälper dig att få bort döda hudceller (de döda hudcellerna skrubbas bort med hjälp av havregrynen).
Du kan även använda dig av filmjölk eller naturell yoghurt i din ansiktsmask om du har fet hy då honungen inte är att rekommendera.

Kom ihåg att slappna av och njut av en stund för dig själv när du gör detta! Att försöka hitta ett lugn och att minska på stress påverkar också hyn positivt.

Minskad stress och mycket vatten är A och O för en välmående hy!


COMMENTS
Clara säger:

Tack för din fina kommentar! Mina mockashorts har jag hittat i mormors garderob. Men såg i en tidning ett par som jag tyckte påminnde om mina från Estradeur!
Kram

Svar: Oj, se där! Häftigt att det var shorts från din mormor - eller hade dom bara legat där, eller har din mormor haft dom som yngre?! :) Kul hur som helst att ramla över snygga plagg - helt gratis!!!! :) Kul att få återanvända t.ex. mormors kläder/saker!Tack för tipset!
Lovisa Lindström

2012-07-09 | 15:38:44
http://clararingqvist.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: