Bärkassen & Världens barn

Idéen om bärkassen A Better Option Bag blev verklighet och tillverkades för första gången år 2009.
För varje såld A Better Option Bag går 2 kr till Världens barn. Hittills har över 30 000 kr gått till Världens barn i samarbete med ABOB!

Evy Jonsson som är kampanjledare för Världens barn, ger oss exempel på att små slantar gör stor nytta:
• 5 kr räcker till 50 vattenreningstabletter som totalt kan rena 250 liter vatten
• 10 kr räcker till ett träd på Madagaskar
• 60 kr räcker till rent vatten i en månad för 100 personer i Etiopien
• 100 kr räcker för att bekosta ett förskolebarns frukost under 2 veckor i Zimbabwe


COMMENTS
Linn säger:

Det här tycker jag är super! Jag har börjat trava omkring med tygkasse för att slippa alla plastpåsar. Den här var ju till och med lite snygg!

Ser att du håller på att sluta röka också. Bra. Just do it! :-)

Svar: Ja, visst är det toppen?! Jag ska börja handla saker som är fairtrade, eco, återvunnet mm när jag ger bort presenter - och jag tänker börja önska mig sånt också! :) "Ingen kan göra allt men alla kan göra något" :):)
Åh slutar du också röka just nu? :) Jag är på g! Nästa vecka är steg 8 - 3 cigg per dag! Den 6:e augusti är jag helt rökfri!!!!
Lovisa Lindström

2012-07-14 | 14:55:43
http://lyckoland.blogg.se
Linn säger:

Nä, jag är en inbiten icke-rökare, men blir glad av att se att du bestämt dig och ville skicka lite pepp :-)

Svar: Åh vad underbart! :) TACK!!!!
Lovisa Lindström

2012-07-14 | 16:55:49
http://lyckoland.blogg.se/




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: