Scrap Book Recipes

Hittade i flytten en gammal receptbok som jag fick av min mamma för en massa år sedan. Jag fick den som en receptbok att skriva in egna recept i, och jag har hittat en del söta recept som jag och en barndomsvän skrev in när vi var ca 10-11 år. Förvånas över hur bra handstil jag hade då, för å va så pass liten :)
Jag har nu börjat använda den - som en scrap book! Jag tycker det är så himla trist å stå i köket å laga mat, men jag vill ju lära mig att tycka om å laga mat, speciellt nu när jag som student och ensamboende ska laga mat dagligen... Så jag plockade fram en bunt med tidningar, bland annat ICAs tidning Buffé, och klippte ur de recept jag tyckte var spännande. Har redan tagit slut på en tejprulle, så det blir ett köp på nästa handlarlista! :)

Jag hoppas att detta kan få mig å bli mer inspirerad att faktiskt laga mat och trivas i köket!



COMMENTS
F▲NNIE säger:

Nämen tack, hehe ja det är min tapet!! :D

Svar: Jag ÄLSKAR den!!!
Anna Lovisa

2012-08-16 | 16:29:21
http://ffanniejonsson.blogg.se
Mirre - En Fotograferande hundtoka säger:

Har en liknande bok jag har som receptbok, samma look på sidorna. Men jag organiserar inte lika snyggt som du gjort =D

Svar: Äh, men du sätter in recept i alla fall?! :) Kul att böckerna ser lika dana ut! har du också en medföljande träsked? :D
Anna Lovisa

2012-08-17 | 13:58:32
http://myflowergirl.blogg.se
Mirre - En Fotograferande hundtoka säger:

Jajjamän, har en träsked med, hihi.

Svar: Gud vad kul! Med tanke också på hur länge sen det var jag fick min.. Hur länge har du haft din?! :D Trodde ingen hade dom längre.. :) Men dom kanske finns igen! De va ju en present till mig, så vet inte var den är köpt.. :)
Anna Lovisa

2012-08-17 | 20:38:19
http://myflowergirl.blogg.se
Mirre - En Fotograferande hundtoka säger:

Ohh länge säkert 10 år =D

Svar: Haha, det är precis samma här, typ 10 år :D
Anna Lovisa

2012-08-17 | 20:47:08
http://myflowergirl.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: