Kvällens film - Forrest Gump


Forrest Gump (Tom Hanks)
växer upp med sin mamma i ett stort hus. Han har en avsevärt begränsad intelligens och till en början problem med att gå. Men en dag händer något - Forrest träffar Jenny (Robin Wright). De blir oskiljaktiga och Jenny försöker så gott hon kan å skydda Forrest från de som vill honom illa, mest pga hans låga intelligens, men också för att reta honom för de skenor han måste ha för att kunna gå. En dag är ett gäng killar efter Forrest och Jenny säger åt Forrest att springa, att springa ifrån killarna som vill honom illa. Så Forrest börjar springa, allt vad han förmår med skenorna, och killarna är honom hack i häl. Plötsligt, som en gåva från ovan, lossnar skenorna och Forrest klarar trots detta av att springa, och detta väldigt snabbt. Han springer ifrån killarna utan problem - och de färdas med cyklar.
Forrest Gump är en av de mjukaste, snällaste och ödmjukaste karaktärer du kan stöta på i en film. Jenny har en alkoholmissbrukande och våldsbenägen pappa som dessutom är alldeles för kärvänlig med Jenny å hennes systrar, så en dag får Jenny flytta för att bo hos släktingar.
Forrest och Jenny går skilda vägar, men Forrest kan inte släppa Jenny.
Trots sin låga intelligens lyckas Forrest ta sig in på college - detta tack vare sin förmåga att springa, och det väldigt fort. Han blir en elitidrottare på college, och senare en krigshjälte i Vietmankriget, samt en framgångsrik affärsman. Men trots sina framgångar och sina vänner, och såklart sin mamma, så saknar han något..

Filmen får 4 av 5 i betyg av mig. Tom Hanks är en av de bästa skådespelare jag vet och i den här filmen överraskar han än en gång med sitt fantastiska skådespeleri. Tom Hanks är för mig en skådespelare som kan vara med i tusen och åter tusen filmer, och ändå kännas varierande. Ibland kan en skådespelare som medverkar i för många filmer bli uttjatad, och man kan ibland ha svårt å släppa skådisens tidigare spelade karaktärer. Men så är inte fallet med Hanks, och även Robin Wright gör en bra roll, som Jenny, i filmen Forrest Gump.
Filmen är gripande och vacker, innehåller både skratt och tårar, och även en massa förundran för karaktären Forrest och hans stora hjärta. Det är som om hans hjärta är extra stort just för att hans intelligens är så pass liten.. eller så får han bara lättare kontakt med sitt hjärta just för att han inte tänker i fem steg innan han agerar. Forrest är impulsiv på det sättet, men positivt.
Detta är en film som alla borde se innan de dör! Filmen berikar en!

COMMENTS
I am Baam ♡ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳI säger:

svar: Åh tack sötnos :D Vad glad jag blir!

Svar: Any time! :)
Anna Lovisa

2012-08-15 | 18:57:50
http://iambaam.blogg.se
Frida säger:

ja alltså har gått på en liten diet kan man säga, som innebar att jag drog ner mycket på kalorierna, åt nyttigt med jämna mellanrum, mindre portioner osv. tränade och helt enkelt åt mycket mindre än innan. så lite kolhydrater som möjligt och inga sötsaker :)

Svar: Okej! :) Så länge man inte kör alldeles för hårt, å fortfarande blir mätt såklart, så är dieter en bra start om man vill ha en rivstart å ställa om, för oftast är de ju kanske lite för stora portioner eller fel sorts mat som gör att man lägger på sig lite... :) Jag brukar utesluta en del kolhydrater i vissa måltider jag med :)
Anna Lovisa

2012-08-15 | 19:10:05
http://astridfrida.blogg.se
Ellen säger:

Har av någon konstig anledning aldrig sett hela filmen, men efter vad du skriver blev jag verkligen sugen på att göra det!
sv: Åh tack tack tack, vad glad jag blir! :)
Förstår att det känns lite nervöst då! Vad ska du gå för utbildning? :)

Svar: Ja, men gör det! :) Du kommer säkert gilla den! :) Åh, det var så lite så! :) Jo, det är nervöst, men vet att det kmr bli bra, plus att alla nya är mer eller mindre nervösa, så är inte direkt ensam, å det är ca 2500-3000 nya studenter i år, så en hel del nervositet där! :) Jag ska läsa Personal och Arbetsliv, så blir personalvetare när jag är klar! :) Vad pluggar du/vad vill du plugga i framtiden?
Anna Lovisa

2012-08-15 | 20:45:35
http://ttypisktellen.blogg.se
Ida säger:

Sv: tack så mycket, kul att du tyckte om dom:]


gillar verkligen din bloggdesign :D

Svar: Åh, vad kul å höra! :D Tack!
Anna Lovisa

2012-08-15 | 20:52:01
http://iidahhedlund.blogg.se
Isabella (tinkerbella.blogg.se) säger:

Svar: men åh jag blir så sjukt glad! :D Haha tar det som positivt :D Kram!♥

Svar: Vad bra, det var meningen att det skulle vara positivt! :) Kram tjejen!
Anna Lovisa

2012-08-15 | 21:07:31
http://tinkerbella.blogg.se
Julia säger:

Sv; Tack så jättemycket:D Allt bra med dig?
Kram

Svar: Å de va så lite så! :)
Anna Lovisa

2012-08-15 | 21:39:33
http://juliaroz.blogg.se
F O T O S B säger:

Hoppas du har en bra kväll! :)

2012-08-16 | 00:17:27
http://Fotosb.blogg.se
Stephanie säger:

Sjukt bra film!
sv: Tack så mycket! :)

Svar: Ja, älskar den! :) Å varsågod!
Anna Lovisa

2012-08-16 | 02:09:10
http://stephaniesbilder.blogg.se
Malin säger:

Åh, tack! Kul och höra! :) Du är själv väldigt vacker och verkar av det jag sett ha en kul variation i din blogg :) Kramar!

Svar: Åh men tack! :) Ja, jo jag försöker variera mig, även fast jag främst nischar mig som budget fashion ! :D Kram!
Anna Lovisa

2012-08-16 | 10:53:21
http://malinjensen.com
mathilda säger:

forrest gump är ingen fyra utan en 5:a! det är ju en KLASSIKER! :D

Svar: Jag tycker vissa delar är lite långdragna och det blir lite långtråkigt emellanåt - den är ju riktigt lång :) Därför är den för mig en fyra :) Annars femma - håller med dig, det är en klassiker!
Anna Lovisa

2012-08-16 | 19:49:50
http://mathildaofficial.blogg.se




Before you post your comment:
- I made this design by myself. I started with one of the basic designs available.
- All the photos in my blog are my own.
- I'm not making blog designs for others - but feel free to ask me questions about making blog designs, and I will try to help you.
...and no spam, please!



Name:


E-mail:


URL/Blog:


Comment: